Česká módní značka Vuch během pandemie rychle rostla. Mladé firmě má pomoci investice z eRockets, nejde jí ale jen o čísla

Česká módní značka Vuch během pandemie rychle rostla. Mladé firmě má pomoci investice z eRockets, nejde jí ale jen o čísla

Zdroj: VUCH
  • Zatímco většina podniků v posledních dvou letech buď bojovala o přežití, nebo minimálně nezažívala příjemné období, módní značka Vuch rostla o 130 procent a utržila přes 140 milionů korun

  • Jejího úspěchu si všimla trojice investorů z eRockets a rozhodla se nadějný projekt Martina Kůse a Ondřeje Hyrše podpořit nejen finančně, ale také svým know-how v oblasti e-commerce

  • Kromě rozšíření sortimentu a expanze do zahraničí přemýšlí mladá firma také nad udržitelností a tím, jak nejen v českém prostředí nastavovat nové módní trendy, podobně jako se to povedlo u barevných puntíkatých kabelek či peněženek

Mladá česká fashion značka Vuch si před sebe staví opravdu vysoké cíle. Ještě aby ne, když v posledních dvou letech zaznamenala meziroční růst o 130 procent a celkem už nakoukla do třicítky evropských trhů. Architekt Martin Kůs a on-line byznysmen Ondřej Hyrš objevili díru na módním trhu – kromě tmavých odstínů dámských kabelek a peněženek nabídli také barevnou alternativu plnou hravých puntíků, a ještě k tomu za velmi přijatelnou cenu. Zákazníci, a zejména zákaznice nápad ocenili. Nakonec z toho za uplynulý rok byl obrovský nárůst tržeb a obrat 140 milionů korun.

Nyní Vuch s optimismem hledí do budoucnosti a plánuje další růst a expanzi do zahraničí. Pomoci k tomu má především finanční injekce investičního fondu eRockets, který má zkušenosti s podporou e-shopů a e-commerce. Přesnou výši investice zveřejňovat nehodlá, skupina složená z trojice Jiří Hlavenka, Tomáš Fikar a Ondřej Klega ale chce módní značce především předat své know-how a pomoci stát se do pěti let miliardovým hráčem na mezinárodním trhu.

Český prodejce pánských obleků Bandi zůstal v zisku i během pandemie. Letos chystá otevření nových poboček v tuzemsku, ale i na Slovensku

Vuch, jenž vznikl v roce 2015, vloni otevřel nový showroom v centru Prahy a ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem či raperkou Sharlotou vytvořil limitované edice kabelek a peněženek. Ty doplnil rozšířením sortimentu o klasický segment fashion oblečení. Povedla se také expanze na západní trhy, a to hlavně díky spolupráci s marketplace Zalando. Zdaleka největšímu růstu ze všech se ale těší, poněkud nepřekvapivě, doma v Česku a sousedním Slovensku.

Zajímavost :  Volebná účasť neprekvapila, bola nízka

Ve stejnou chvíli každopádně pánové Kůs a Hyrš pokukují i po dalších destinacích. Již brzy by totiž Vuch měl působit také ve Slovinsku a Chorvatsku. „V letošním roce rovněž chceme navýšit obrat na 250 milionů. Pro další období s novými partnery po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější. Do pěti let chceme dosáhnout na obrat jedné miliardy korun,“ říká Kůs.

Dosavadní úspěchy přilákaly investory z eRockets, kteří již v minulosti vložili peníze do takových projektů, jakými jsou například SportObchod nebo Astratex. A právě zakladatelé specialisty na dámské spodní prádlo Petr Vít a Rostislav Hloušek se nyní vedle uvedeného fondu stávají dalšími byznysmeny, kteří se rozhodli Kůsovu a Hyršovu společnost finančně podpořit.

Sestry Mertovy šijí oblečení z materiálu pro NASA a z recyklovaných duší na kola. Značka SegraSegra obnovuje řemeslo v Čechách

„Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka Vuch za poslední dva roky obrovský boom, její oblíbenost roste nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány. Od spolupráce očekáváme posilování tržní pozice ve středoevropském regionu, rozšíření portfolia a naplnění ambice miliardového hráče do pěti let,“ sdělil Tomáš Fikar z eRockets.

Zajímavost :  Analytici: Rada ČNB ve středu zřejmě zvýší úrokové sazby o 0,75 procentního bodu

Vuch není jedinou tuzemskou e-commerce firmou, do níž se investoři z eRockets rozhodli za posledních dvanáct měsíců vložit své peníze. Podpory se dočkaly rovněž internetové obchody Grizly a Ovečkárna. Celkově pak e-shopy z jejich portfolia za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve výši tří miliard korun s hrubým ziskem kolem 200 milionů. Když tedy přišla nabídka ke spolupráci, zakladatelé Vuch neváhali.

„Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti Vuch. Těším se na sdílení zkušeností a celkovou jízdu v následujících letech,“ přibližuje Kůs. Úspěch a budoucnost ovšem nevidí pouze v neustále rostoucích číslech. Důležitou složkou podnikání firmy je též snaha o nastavení módních trendů, a to navíc takových, jež se mohou pyšnit přívlastkem ,udržitelný‘.

Ovečkárně vychází sázka na to, čemu věřily už naše babičky. Když dovolí covid, utržíme letos 165 milionů, říká její zakladatel

„Společenská odpovědnost je de facto v naší firemní DNA. Nejen že nabízíme eko produkty, které se vyrábějí z recyklovaných materiálů, ale můžeme se pochlubit i tím, že jsme stoprocentně bezodpadoví. To i díky našemu projektu Bobíci do školky, kdy nepotřebnou drtí a odpadními materiály plníme barevné sedací vaky,“ uzavírá Kůs.

Zajímavost :  Česká televize nakoupila technologie od Huawei za desítky milionů

Celý článek zde |