České pivovarství se kvůli pandemii propadlo. Nyní ho čeká boj o zákazníky

Celkový výstav pivovarů, které vaří pivo v Česku, meziročně poklesl o 563 tisíc na 19,6 milionu hektolitrů. V hospodách a restauracích se loni vypila čtvrtina z celkového objemu prodaného piva určeného pro český trh.

„Za dva roky covidu už každý obyvatel vypil o 30 půllitrů méně a s 129 litry jsme se dostali na historicky páté nejnižší číslo. Výstav piva a celkovou tuzemskou spotřebu ovlivnili hlavně dlouhotrvající protiepidemická opatření, omezování gastronomických provozů a turismu,“ uvedl předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal.

Nejprodávanějším zůstalo pivo v lahvích, a to s podílem 45 procent z celkového výstavu. Pivo v sudech si zachovalo, stejně jako v roce předchozím, čtvrtinový podíl. Zásadně však vzrostl zájem o pivo v plechovkách, a to v meziročním srovnání o 33 procent. Pivo v plechovkách tvoří již 18procentní podíl. Pivo v PET lahvích zaznamenalo další pokles z 11 na 10 procent.

Zajímavost :  Minúta po minúte: V areáli Záporožskej jadrovej elektrárne vypukol požiar

Nejoblíbenějším druhem piva zůstává ležák, tedy spodně kvašené pivo. Jeho podíl dosáhl 55 procent. Podíl výčepního piva byl téměř 41 procent. Na předpandemickou úroveň se vrátila kategorie ostatních piv s podílem 4 procenta. Pivaři si totiž oblíbili nové spodně kvašené speciály. 

Očima guvernéra: Inflace

Video se připravuje …

Očima guvernéra: Inflace

V meziročním srovnání byl  o 236 tisících hektolitrů vyšší export, což představuje celkově 5,2 milionů hektolitrů piva. Podíl exportu na celkovém výstavu tak dosáhl na téměř 27 procent.

Celý článek zde