Čím víc teras, tím větší luxus. Emirátská společnost přišla s konceptem přepychové superjachty za devět miliard

  • Studio Rodriguez Design se pochlubilo vizualizací své nové luxusní jachty pro čtyřiadvacet osob, jejíž délka bude dosahovat celých 110 metrů

  • Plavidlo ponese jméno Malena a mělo být k mání za částku 8,9 miliardy korun

  • Na lodi se mimo jiné nachází hned 11 kajut i certifikovaná přistávací plošina pro vrtulníky

  • Jejím hlavním poznávacím prvkem jsou nicméně symetrické terasovité paluby, které hostům zajistí ničím nerušený výhled na zdánlivě nekonečné moře

Se jménem Malena oslní asi jen málokoho. Když však nechá naplno vyniknout své impozantní míry a elegantní křivky, zamiluje si zřejmě každý – třebaže dovolit si ji mohou opravdu jen někteří. Řeč je o nedávno představené superjachtě, za jejímž návrhem stojí společnost Rodriguez Design ze Spojených arabských emirátů.

Zbrusu nové, 110 metrů dlouhé plavidlo, které prozatím existuje pouze na papíře, respektive působivé studii, zaujme především svou souměrností. Má celkem pět palub, přičemž horní tři tvoří ucelený trojúhelníkový blok, který je po obou stranách zakončený prostornými terasami. Na nich přirozeně nechybí pohodlná lehátka, bazén či jacuzzi.

Zajímavost :  Česká republika zaspala v čerpání peněz z fondů EU. Přijdeme o miliardy korun

„Co se postranních balkónů týče, chtěli jsme lidem navodit pocit, jako by se nacházeli v nějakém superluxusním mrakodrapu,“ přiblížil záměr svých kolegů Josh Rodriguez, zakladatel zmíněného designového studia. „Jachta obohatí jakékoliv městské panorama, v jehož přístavu bude zrovna kotvit,“ řekl pro CNN.

Atlantikem tam i zpět

Vedle samotných tvarů i skutečnosti, že její paluba disponuje 11 kajutami a certifikovaným helipadem, oslní Malena rovněž svými technickými parametry. Plavidlo bude v duchu dnešní doby poháněno hybridním diesel-elektrickým motorem, který jachtě umožní plout maximální rychlostí až 18 uzlů (přes 33 kilometrů v hodině). Pakliže popluje cestovní rychlostí (12 uzlů), bude schopno najednou urazit až šest tisíc námořních mil, respektive 11100 kilometrů. To je zhruba tolik, jako by překonala Atlantský oceán tam a zpět.

Loď bude vybavena takzvanými azipody (azimutovými propulzními pody), s nimiž jako první přišla před dlouhými třiceti lety finská společnost ABB a které se mezitím stihly uchytit napříč celým odvětvím od menších jachet po velké výletní kolosy či tankery. Jednou z jejich hlavních výhod je, že se dokážou otáčet okolo své svislé osy, díky čemuž se celé plavidlo stává o poznání lépe manévrovatelné.

Zajímavost :  Chcete-li měnit územní plán, plaťte. Pražští radní schválili pravidla developerských příspěvků

„Azipody fungují díky elektřině, nejsou spojeny přímo s motorem jako takovým. Tuto elektřinu vyrábějí alternátory, které jsou připevněny na dieslových generátorech. A ty mohou být umístěny kdekoliv, ne nezbytně ve strojovně. Takže se dají lépe odizolovat od hluku a vibrací, zásluhou čehož je i plavba o poznání hladší,“ vysvětlil Rodriguéz.

Není, kdo by loď aktuálně postavil

Ačkoliv vypadá nejnovější záměr Rodriguezovy společnosti velice lákavě, má hned dva podstatné háčky. Tím prvním je, že dotčené plavidlo, na jehož palubu se vejde až čtyřiadvacet hostů, musí nejdříve ze všeho někdo postavit. Což se v dnešní době jeví jako docela velký problém.

Kvůli přetrvávající pandemii a znatelnému nárůstu bohatství na straně těch nejbohatších zažívá jachtařský průmysl hotové žně. Poptávka po nových lodích dosahuje rekordní úrovně a jednotliví výrobci zkrátka nestíhají. To koneckonců potvrzuje i sám designér.

Jachta do každého počasí. Švédské studio představilo luxusní loď za 1,6 miliardy, jež se hodí do Antarktidy i monackého přístavu

„Loděnice jsou nyní extrémně vytížené. Dodací lhůty začínají na roce 2025, surové materiály jsou čím dál dražší a jejich dodávky jsou opožděné nebo se kompletně ruší,“ přiznal s tím, že kdy přesně by se jeho vize mohla stát realitou, lze v současné době „jen těžko odhadnout“.

Zajímavost :  Regulace energetických zprostředkovatelů začne platit v druhé polovině roku

Druhým potenciálem zádrhelem Maleny může být její cena. Aby jednoho dne mohla skutečně brázdit vody světových moří a oceánů, musí se najít někdo, kdo za ni bude ochoten zaplatit 350 milionů eur, tedy v přepočtu nějakých 8,9 miliardy korun. Sám Rodriguez si s tím však příliš těžkou hlavu nedělá – dle jeho slov se totiž potenciální zájemci firmě již hlásí.

Celý článek zde |