Dominik Hašek opouští byznys s nápoji Smarty. Prodal zásoby a propůjčil značku

Motivů k předání byznysu je podle zdroje deníku E15, který si nepřál být jmenován, údajně víc. Jednak se DM Life obchodně nedařilo, což vedlo k čím dál větší nervozitě ve firmě, a jednak se chce Hašek po loňském narození potomka více věnovat rodině. Sám Dominátor – jak mu fanoušci mnohdy přezdívají – se k informacím vyjadřovat nechtěl.

Plány společnosti Grabmuller jsou jednoduché – doprodat zásoby od DM Life, udržet původní klienty, rozšiřovat další odběratelské sítě a postupně se přehoupnout do černých čísel. „Pakliže se plán ukáže jako funkční, po vyprodání zásob začneme nápoje i vyrábět. Toto rozhodnutí chceme učinit zhruba do poloviny příštího roku,“ říká hlavní akcionářka firmy Zdeňka Trávnická, podle níž nedošlo k plnohodnotnému prodeji firmy, ale Grabmuller zatím jen nakoupil výrobky a materiál.

„S Dominikem jsme se dohodli, že jeho byznys převezmeme, budeme pokračovat v jeho práci a pokusíme se vrátit jeho produktu jméno a čest, kterou si naše devětatřicítka zaslouží,“ naráží Trávnická na číslovku na dresu nejúspěšnějšího českého gólmana v historii.

Zajímavost :  Maximum možného. Zaměstnanci Českých drah dostanou přidáno

Pod značku Smarty kromě energy drinků spadají i takzvané funkční bio nápoje, které se dle webových stránek značky vyrábějí šetrně z udržitelných surovin a zároveň mají pozitivní vliv na zdraví konzumenta. Poslední hospodářské výsledky společnost DM Life zveřejnila k roku 2019. Tehdy utržila přes čtyři miliony korun, přičemž prodělala zhruba dvojnásobek.

Pro Haška to není první podnikatelské zklamání. V roce 2008 ukončil činnost své společnosti Dominator, která mu podle jeho tehdejších slov prodělávala 30 tisíc korun denně. Do firmy, která se zaměřovala na sportovní vybavení, přitom investoval 100 milionů korun.

Nápojům Smarty se dlouhodobě nedařilo navzdory tomu, že energetické nápoje jsou v Česku stále oblíbenější. Tento trh podle agentury Nielsen dlouhé roky rostl dvouciferným tempem. Těží z toho ale zejména větší značky, kterých je jen pár.

Zajímavost :  Budoucnost tabáku je bez tabáku

Přetavit sportovní úspěchu do fungující byznysové značky se snaží i další legenda zlatého věku českého hokeje Jaromír Jágr. Dřívější postrach nejlepších brankářů světa na konci května představil značku JJ68, která se zaměřuje na konopné regenerační krémy, oleje, nanonáplasti a potravinové doplňky. 

Celý článek zde