Firmy přestaly utrácet za reklamu. Matce Facebooku poprvé klesly čtvrtletní tržby

Americké firmě Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku a Instagramu, poprvé klesly meziročně čtvrtletní tržby. Důvodem byly nižší výdaje za reklamu v reakci na oslabení ekonomiky a sílící konkurence TikToku. Tržby se ve druhém čtvrtletí snížily o jedno procento na 28,82 miliardy dolarů, čistý zisk se propadl o 36 procent na 6,69 miliardy dolarů, oznámila společnost.

Meta Platforms současně uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává tržby v rozmezí 26 miliard až 28,5 miliardy dolarů. To je výrazně méně, než odhadují analytici, kteří počítají s tržbami až 30,52 miliardy dolarů.

Zajímavost :  TB V. Maňku v reakcii na M. Kotlebu

Počet uživatelů, kteří denně využívají alespoň jednu z aplikací skupiny, se zvýšil na 2,88 miliardy z 2,87 miliardy. Kromě Facebooku a Instagramu firma vlastní také WhatsApp.

Výsledky společnosti Meta ukazují na zpomalení digitálního reklamního průmyslu způsobené inflací. To oslabuje i konkurenty, jako Alphabet a Snap. Trh s digitální reklamou přitom zažíval několik desetiletí prudký růst, protože firmy využívaly sílu internetu k oslovení spotřebitelů.

Podnikání firmy Meta ohrožuje řada problémů. Patří mezi ně silná konkurence firem TikTok a Amazon.com na trhu s reklamou. Její tržby také zasáhly změny společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů v mobilním operačním systému iOS.

Zajímavost :  Prodej nových aut v Česku dál klesá, automobilky kvůli chybějícím dílům méně vyrábí

Akcie firmy ve středu posílily o 6,6 procenta. Po ukončení oficiálního obchodování na burze ale v reakci na výsledky hospodaření klesají, odepisují více než čtyři procenta.

Celý článek zde