Lego a tvůrce herního hitu Fortnite vykročí do metaverza společně

Jak bude metaverzum z dílny Lega a Epic Games vypadat, ani jedna ze společností nespecifikovala. Stejně tak není jasné, kdy vznikne reálný produkt. Společníci kladou důraz zejména na bezpečnost, kterou v tiskové zprávě zmiňují hned několikrát.

„Věříme, že děti díky této digitální zkušenosti získají celoživotní schopnosti, jako jsou kreativita, spolupráce a komunikace. Nicméně neseme zodpovědnost za to, aby to pro ně bylo bezpečné, inspirující a výhodné,“ uvedl Niels B. Christiansen, šéf Lego Group. Tim Sweeney, který řídí Epic Games, ocenil téměř století dlouhou zkušenost Lega s hračkami pro děti. 

Tvůrce herního hitu Fortnite i výrobce legendárních kostiček si dobře uvědomují, že připojení se k metaverzum vlně jim v podstatě nemůže uškodit, ale v případě úspěchu jen pomoci. Obě společnosti jsou důkazem, že zachycování trendů je podstatným aspektem byznysu, jehož hlavní cílovou skupinu jsou děti. 

Zajímavost :  Slevy na dani: Kdy je můžete uplatnit?

Epic Games prakticky neustále přidává další postavy do Fornite, které odrážejí nynější trendy. Fortnite je zároveň jednou z nejúspěšnějších her historie. Součástí příběhu o záchraně Lego Group je zase nápad, že se ve stavebnicových sadách budou odrážet trendy z popkultury a že se rozšíří pole působnosti společnosti.

Co to je metaverzum? Podívejte se na video

Co je metaverse?

Ještě před 28. říjnem loňské roku, kdy Mark Zuckerberg oznámil přejmenování Facebooku na Meta a vytyčil za prioritu vznik metaverza, by se společný projekt Epic Games a Lega zřejmě nazýval postaru: hra. A nikomu by to zřejmě nepřipadalo divné, protože metaverzum bylo značně okrajovou záležitostí. Oznámením zakladatele Facebooku se vše změnilo. 

Vznikl trend, kterému se Lego ani Epic Games nemohli vyhnout. Navíc má Epic Games jako tvůrce hry Fortnite bohaté zkušenosti s tvorbou videoher, což nyní může zužitkovat. Bude však složité přijít s konceptem, který se dostatečně odliší od Minecraftu nebo Robloxu, což jsou platformy zřejmě nejbližší beztvarému konceptu metaverza.

Také cílení na nejmladší konzumenty obsahu je velmi zrádné. Jak ukázal zmíněný Roblox, ve virtuálním prostředí, které je navíc otevřené a značně decentralizované, není zcela jednoduché udržovat bezpečné a vhodné podmínky pro děti.

Právě bezpečnost, zvláště pro nejmladší uživatele, bude jednou z největších výzev při budování metaverza. Nicméně už v dnešní době, kdy je metaverzum reálnou zálibou setin procenta populace, jsou do něj lidé ochotni investovat nemalé částky, jak ukázal příklad rostoucího nemovitostního trhu na metaverzum platformách, jako jsou Decentraland nebo The Sandbox. Byznysový potenciál se tak v metaverzu bezpochyby skrývá.  

Celý článek zde