Metrostav má novou firmu na stavbu silnic. Založil ji po zákazu účasti v tendrech

Společnost Metrostav Infrastructure si necelý měsíc poté, co jí soud zakázal účastnit se veřejných soutěží a plnění veřejných zakázek, založila dceřinou firmu MI Roads. Informoval o tom v úterý server Zdopravy.cz. Mluvčí Metrostav Infrastructure Michal Jurman webu řekl, že MI Roads bude zaměřena na silniční stavby a prioritně bude působit na českém trhu.

Nová dceřiná firma Metrostavu Infrastructure byla do rejstříku zapsána 14. července, v druhé polovině června přitom Vrchní soud v Praze potvrdil Metrostavu tříletý zákaz účasti na veřejných zakázkách za to, že firma podplácela a manipulovala s veřejnými zakázkami v takzvané druhé větvi korupční kauzy bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha.

Zajímavost :  Regióny odrezané od sveta. Hrozí, že zmizne každý tretí vlak?

Metrostav dostal i desetimilionovou pokutu a odvolací soud do zákazu účastnit se veřejných soutěží nově zahrnul Metrostav Infrastructure. Ten se zabývá dopravními stavbami a loni mimo jiné dokončil rekonstrukci dálnice D1. Společnost s trestem nesouhlasí a po vynesení rozsudku informovala, že podá dovolání k Nejvyššímu soudu.

Na dotaz webu, zda se nová dceřiná firma bude hlásit do veřejných soutěží a zda nejde o obcházení rozhodnutí soudu, Jurman uvedl, že „další podrobnosti, včetně toho kdy a jakým způsobem přesně bude tato firma na trhu silničního stavitelství působit, bychom nechtěli v tuto chvíli jakkoliv dál komentovat“.

Zajímavost :  Válka na Ukrajině ONLINE: Rusové ovládají 90 procent Luhanské oblasti

Skupina Metrostav už dříve odhadovala, že za tři roky bez veřejných zakázek přijde o 33 miliard korun. „Metrostav ročně přijde o 7,5 miliardy korun, o kterých víme, že nebudeme moci soutěžit, a Infrastructure asi o 3,5 miliardy ročně. Dohromady tedy 11 miliard korun ročně,“ vypočítal před časem mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

Celý článek zde

Zajímavost :  Musk váhá s koupí Twitteru. S investory nejedná. Odstoupení by ho stálo více než miliardu dolarů