Mrazivé počasí přeje prodejům zimního oblečení, bundy Češi kupují i svým psům

Praha – Mrazivé počasí přeje prodejům zimního oblečení. Ve srovnání s předchozím týdnem obchodníci aktuálně pozorují zvýšenou poptávku po teplých kabátech, rukavicích nebo čepicích. Zájem někde stoupl i meziročně. V chladných dnech ale Češi myslí také na své psí mazlíčky, kterým kromě bund a svetrů kupují například masti na tlapky. Mrazy v Česku o víkendu mírně polevily. Výraznější oteplení pak meteorologové očekávají ve středu.

“Oproti předchozímu týdnu došlo k 25procentnímu nárůstu prodeje zimního oblečení. Největší poptávka je po zimních bundách, svetrech, rukavicích a čepicích,” řekla ČTK mluvčí hypermarketů Globus Aneta Turnovská. Zájem o zateplenou obuv podle ní mráz zvedl dvojnásobně, sněhulí se tento týden prodává třikrát více, doplnila. “V meziročním srovnání zaznamenáváme nárůst v prodeji zimní módy v průměru o deset procent,” uvedla.

Do obchodů Intersport si zákazníci podle marketingové manažerky Lucie Kuricové chodí také pro termoprádlo či lyžařské vybavení. “Zákazníci více dbají na funkčnost materiálu. Větru a voděodolné materiály, prodyšnost, nepromokavost a vynikající izolační vlastnosti jsou dnes již vyžadovaným standardem,” řekla. Proti loňsku podle ní poptávka po zimním oblečení stoupla asi o pět procent. Více se daří také zimním výprodejům, “Věříme, že tento trend bude nadále pokračovat. Nahrává tomu chladné počasí a blížící se jarní prázdniny, které Češi rádi tráví v lyžařských střediscích,” dodala.

Zajímavost :  Španělská policie podle médií koupí za 2,1 milionu eur samopaly CZ Scorpion

Oproti prvním pěti dnům v lednu stoupl v období od soboty 6. ledna do středy 10. ledna zájem o bundy a kabáty, a to asi o 22 procent, řekla ČTK manažerka značky módního vyhledávače Glami.cz Eliška Hynková. Rukavice pak podle ní zaznamenaly 64procentní nárůst, sněhule 59procentní a čepice více než trojnásobný. “Větší zájem o zimní oblečení vidíme také v meziročním srovnání. V období od pondělí 1. ledna do středy 10. ledna 2024 je podíl bund a kabátů na celkové návštěvnosti o 29 procent vyšší než loni. U zimní a kotníkové obuvi je to 74procentní nárůst a u sněhulí dokonce 116procentní,” doplnila Hynková. O 30 procent vyšší prodeje zateplených bund a mikin proti minulému týdnu eviduje obchod Zoot.

Zajímavost :  Pražská burza posílila, cena akcií ČEZ po výrocích Rakušana kolísala

Prodeje oblečení ve sportovním řetězci Sportisimo jsou aktuálně proti stejnému období loňského roku, kdy bylo tepleji, o desítky procent vyšší, uvedl ředitel komerčního oddělení Tomáš Borek. “Zákazníci s větším rozpočtem si oblíbili zateplené funkční oblečení s chytrou membránou, která odvádí pot a zároveň je voděodolná, či materiály se zvýšenou odolností proti poškození a zašpinění,” doplnil.

Ve srovnání s posledními prosincovými dny lidé v prodejnách Super zoo třikrát více žádají oblečky pro psy. “Navýšení prodeje jsme zaznamenali také například u speciálních bot pro psy, které se používají jako ochrana před sněhem a námrazou,“ uvedl jednatel Luboš Rejchrt. Před mrazem ale psy majitelé chrání také mastmi na tlapky. “Ty vytváří na polštářcích ochrannou vrstvu, která působí proti soli v případě solených chodníků a také chrání proti mrazu, který tlapky vysouší a následkem toho mohou popraskat,” dodal.

Reklama

Zajímavost :  Samsung představil nové telefony Galaxy S24 s generativní umělou inteligencí

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO