Netflix prošel kvartálem pravdy. Vyhlídky však vypadají chmurně

O Netflixu se v posledních týdnech mluvilo intenzivně, ale v jak špatné situaci doopravdy je, se ukáže v úterý večer. Reportování výsledků za druhé čtvrtletí bude ostře sledované, očekává se, že dosud největší streamovací služba ohlásí ztrátu dalších dvou milionů uživatelů poté, co minulé čtvrtletí poprvé za poslední dekádu ztratila 200 tisíc uživatelů. 

Netflix má sebou zřejmě nejdivočejší půlrok ve své vice než dvacetileté historii. Hodnota jeho akcií klesla téměř o 70 procent, několik set lidí dostalo výpověď, a navíc streamovací služba po dlouhých letech odmítání představila plány na zavedení reklam. S tím jí pomůže technologický gigant Microsoft, který dostal přednost před Googlem a Comcastem. 

Zajímavost :  Obviněný Hlubuček rezignoval na své funkce. Nebude náměstkem, ani členem rady města

Novinky na Netflixu v roce 2022:

Video se připravuje …

Novinky 2022

„Očekávání nejsou dobrá. Už v minulých výsledcích si Netflix předpověděl, že ve druhém čtvrtletí ztratí celosvětově dva miliony předplatitelů. Podle některých analytiků by propad mohl být ještě hlubší – dva miliony jen v USA,“ shrnuje odborník na streamingový trh Tomáš Vyskočil ze serveru Filmtoro.

„Čekám, že výsledky ve zbytku roku budou spíše stagnovat, nebo uvidíme mírný pokles. Důvodem je trávení méně času online zábavou a také vstup konkurenčních služeb na trh,“ souhlasí analytička společnosti Cyrrus Anna Píchová s tím, že Netflix nevyřešil ani problém sdílených účtů, které vedení společnosti v posledních měsících akcentovalo jako jednu z největších výzev. 

„Pokles navíc přichází v období, kdy Netflix vypustil jeden ze svých největších triumfů – poslední řadu Stranger Things. Ale i s tímto esem v rukávu si předpověděl pokles, což značí, že počty předplatitelů nestoupají či neklesají jen na základě jednoho či dvou hitů, ale je to dlouhodobý trend,“ doplňuje Vyskočil.

Čtvrtá série seriálu Stranger Things, kterou Netflix vypustil v uplynulém čtvrtletí, byla rekordní. Zájem diváků dokonce na určitý čas vyřadil Netflix z provozu. Nic to nemění na skutečnosti, že ve čtvrtletí, kdy Netflix vytáhnul nejsilnější arzenál, pravděpodobně ztratí kolem dvou milionů předplatitelů.

Finále Stranger things:

Video se připravuje …

.

Streamovací platforma má i další problém. Ze všech hráčů v oboru jí činí největší potíže se udržet prvopředplatitele. Až 23 procent z nich zruší předplatné stejný měsíc, kdy se ke službě přihlásí. To znamená, že fenomén binge watchingu, tedy zhlédnutí všech dílů seriálů na jeden zátah, je pro Netflix problém – diváci si předplatí službu kvůli konkrétnímu titulu, ten zhlédnou a předplatné ukončí.

Netflix už hledá partnery pro reklamu. Doufá, že díky levnějšímu předplatnému zvýší počet diváků

Řešením je v podstatě návrat ke kořenům televizní zábavy. Vzorem mohou být konkurenční platformy, jako jsou HBO nebo Disney, které nové díly zveřejňují v týdenní periodicitě, tedy stejně jako v klasickém televizním vysílání. Paradoxně tak možná kulturní fenomén, který se Netflixu podařilo vnést do života desítek milionů lidí, svého strůjce pomalu zabíjí. 

Netflix se ovšem prozatím chystá vyřešit situaci jiným způsobem, přesněji předplatným na bázi reklam. „Netflix zde nastupuje na trend, který začali jeho konkurenti –  útočit cenou, a přitom neztratit příjmy. Reklama spojená s levnějším předplatným se už testuje na Hulu, Paramount+ či nově na HBO Max a brzy na Disney+. Netflix se proti tomu dlouho vymezoval, ale nemá moc možností, pokud chce udržet předplatitele,“ myslí si Vyskočil. 

Výsledkem zmíněných problémů je téměř 70procentní pokles hodnoty akcií Netflixu od počátku roku. „Netflix nezasáhly pouze vyhlídky na hospodářskou recesi. Investory znervóznil spíše samotný byznys model Netflixu,“ vysvětluje Píchová. „Pro Netflix je klíčový růst nových předplatitelů. A pro všechny musí tvořit nový a kvalitní obsah, aby si je udržel. Náklady na tvorbu takového obsahu však prudce rostou – také kvůli tomu, že Netflix tento obsah nutně potřebuje,“ pokračuje. 

Podle analytičky Cyrrusu tak Netflix nečeká ani v dalších měsících vysvobození z krize. Naopak. „Dá se očekávat, že částečně dojde k rušení předplatného kvůli růstu nákladů způsobených inflací, podobný scénář by nastal s příchodem recese. Byznys Netflixu tak oproti jiným stojí na vratkých základech,“ uzavírá odbornice.

Zaostávající Evropa postaví továrny na čipy za desítky miliard eur. Těžit z toho má i Česko

Výběr z internetu 🌍

Podzemní doprava. Řešením přetížených dálnic a železnic může být přesun dopravy zboží do podzemí. Alespoň ve Švýcarsku se o to snaží společnost Cargo Sous Terrain, která plánuje vybudovat až 500 kilometrů tunelů napříč alpským státem. Celková investice by se mohla vyšplhat až na 30 miliard dolarů, zhruba 723 miliard korun. První fáze by měla stát desetinu. V současné době to není až tak nerealistická představa, jak se může na první dojem zdát. Švýcarský parlament nedávno schválil legislativní úpravu, která s masivní podzemní dopravou počítá. 

Pro doporučení na TikTok. Google zápasí s novou generací. Viceprezident společnosti Prabhakar Raghavan uvedl, že až 40 procent amerických uživatelů ve věku mezi 18 až 24 lety chodí pro doporučení restaurace na TikTok. Vysoký představitel Googlu také uvedl, že mladí uživatelé mají od vyhledávání jiná očekávání, čemuž se společnost snaží přizpůsobit.

OpenSea propouští. Jeden z prominentních kryptoprojektů poslední doby, tržiště NFT OpenSea, oznámil, že propustí pětinu zaměstnanců. Vedení to zdůvodňuje silným propadem kryptoměnového trhu. Na základě posledního investičního kola valuace společnosti přesahuje třináct miliard dolarů.

Musk zdržuje. Příběh Elona Muska a jeho (ne)převzetí Twitteru se bude táhnout ještě dalších několik měsíců. Jeden z nejbohatších lidí na světě nyní usiluje o to, aby se soudní proces rozhodující, zda musí, či nemusí zaplatit za Twitter, konal už na začátku příštího roku. Představenstvo sociální sítě přitom navrhuje, aby se případ v soudní síni projednal co nejdříve, ideálně v polovině září. 

Celý článek zde