Praha se lidí ptá, jak nejraději cestují metrem. Testuje i oblibu otočených sedaček

Když jedete metrem, dáváte přednost sezení ve směru jízdy, nebo bez ohledu na délku cesty raději stojíte? Na to, jaké jsou preference Pražanů při cestování metrem, se teď v anketě ptá pražský dopravní podnik. Odpovědi využije třeba při rozhodování o tom, zda má i v dalších soupravách otočit sedačky o 90 stupňů. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra se do hlasování zapojilo už přes 3500 lidí.

Pražané si při cestování metrem mohou vybrat z několika různě orientovaných sedaček. Na výběr je sezení ve směru či naopak proti směru jízdy nebo také bokem.

Do internetové ankety, kterou pražský dopravní podnik (DDP) zveřejnil na svých webových stránkách, se mají lidé zapojit pouze v případě, že se pražským metrem svezou aspoň jednou týdně. 

„Anketa poběží do konce dubna. Potom výsledky představíme Pražanům. O hlasování zaznamenáváme velký zájem. Zatím se ho zúčastnilo přes 3500 lidí,“ uvedl pro Aktuálně.cz náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Praha má přes 1,3 milionu obyvatel a metro tu denně přepraví více než 1,6 milionu cestujících.

„>“Od účastníků ankety bychom rádi zjistili i další informace, například jak často využívají metro, jak dlouho jím obvykle cestují nebo které linky využívají nejčastěji,“ doplnila pro Aktuálně.cz mluvčí DPP Aneta Řeháková.

Zajímavost :  Ministerstvo spustilo vyhľadávanie lekárov. Ako funguje? (otázky a odpovede)

Vytočení sedaček

Snímek z vlakové soupravy, která jezdí na lince A, ukazuje otočení některých sedaček do uličky.

Snímek z vlakové soupravy, která jezdí na lince A, ukazuje otočení některých sedaček do uličky. | Foto: Facebook.com/Adam Scheinherr

„>Z technického hlediska je ale možné otočit jen sedadla v soupravách typu 81-71M novějších výrobních sérií, které jezdí na trasách A a B. V soupravách M1, které fungují na lince C, to nejde kvůli jiné dispozici sedaček, způsobu jejich upevnění a prostoru ve vagonu. 

„>Scheinherr v minulosti inicioval vícero drobných změn v pražské dopravě, třeba loni to bylo rozmístění bezdotykových tlačítek semaforů, předloni pak přebarvení některých vlaků, vozů metra, tramvají a autobusů na červenošedý design. Nový háv dopravních prostředků tenkrát kritizovaly Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN), podle nichž se měly v době koronavirové krize peníze využít smysluplněji ve prospěch obyvatel Prahy.

Zajímavost :  PŘEHLEDNĚ: Vše o daňovém přiznání za rok 2021. První kritický termín je tu

Jak budou vypadat autonomní vlaky

„>Metropole má čtvrtou linku metra začít stavět na konci dubna. Jako první vznikne část z Pankráce na Nové Dvory, pak se stavbaři vrhnou na pokračování trasy do Depa Písnice a poté mají linku dostavět i z Pankráce na náměstí Míru.

Celý článek zde