Pražský dopravní podnik vypsal tendr na další část metra D za 25 miliard

Pražský dopravní podnik vypsal tendr na stavební firmu, která vybuduje úsek trasy metra D z ulice Olbrachtova na Nové Dvory. Vítězná firma postaví tunely, tři stanice a rovněž prostory technologií. Předpokládaná hodnota zakázky je 24,63 miliardy korun. Stavba začne v druhém pololetí příštího roku a potrvá šest let. Nabídky zájemců očekává podnik na začátku letošního září. 

„Navazujeme na veřejnou zakázku na monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D, kterou jsme vyhlásili v první polovině letošního května. První nabídky zájemců na tendr na samotnou stavbu očekáváme na začátku letošního září a pevně věříme, že do konce letošního roku budeme znát i vítěze, pokud nenastanou nepředvídatelné komplikace,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Zajímavost :  Tesla dělá věcí jinak. Nahlédněte pod pokličku výroby jejích elektromobilů

Nyní soutěžený 3,3 kilometru dlouhý úsek zahrnuje tři stanice, a sice Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. Vybraná firma postaví tři mezistaniční úseky se dvěma jednokolejnými tunely. Vítěz vybuduje také tunel a obratové koleje ve stanici Nové Dvory, technologické tunely, například pro vzduchotechniku, odbočku pro případnou stavbu metra do Modřan a další zařízení nezbytná pro provoz metra. Kromě toho bude mít firma za úkol vybudovat a nainstalovat kompletní napájení, to znamená třeba rozvodny či měnírny.

Jedinou povrchovou stanicí bude Nádraží Krč, kde budou moci cestující přestoupit na vlak. U stanice pak bude záchytné parkoviště P+R. Stanice bude částečně pod Jižní spojkou a z části na mostní konstrukci nad údolím Kunratického potoka.

DPP zahájil letos v druhé polovině dubna stavbu úseku z Pankráce na Olbrachtovu ulici. Jako poslední bude vybudován úsek Nové Dvory Depo Písnice. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun.

Zajímavost :  Apple Keynote WWDC22: Končí řady iPhonů, Apple Watch a MacBooky mají nesmyslné ceny

Příprava stavby metra D se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta.

Zajímavost :  Centrální banky kvůli inflaci obětují investory

Celý článek zde