Prodej nových aut v Česku dál klesá, automobilky kvůli chybějícím dílům méně vyrábí

Podle SDA tak pokračuje trend z předchozích měsíců. Řada automobilových značek naplňuje poptávku zákazníků jen z části, u dalších automobilek pak trvají delší dodací lhůty, dodal svaz.

Skladba poptávaných aut se příliš nezměnila. Nejprodávanější značkou je letos nadále Škoda s 26.275 registrovanými vozy, což je skoro třetina celkových prodejů. Následují Hyundai s prodejem 8091 aut, Volkswagen s 6298 vozy, Toyota s 5346 registracemi a Kia s prodejem 4515 automobilů. Z jednotlivých modelů byla nejpoptávanější Škoda Octavia s 5222 vozy, následovaly Škoda Fabia (5204) a Hyundai i30 (3555).

Zajímavost :  Prezident Zeman jmenuje nové členy bankovní rady ČNB

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? 

Video se připravuje …

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?

Z pohledu typů osobních vozů jsou na prvním místě SUV s podílem více než 43 procent. Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty trhu, podíl nafty tvoří 25 procent. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňsku o 43 procent na 14.461 aut. Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o třetinu na 1318 vozů.

Prodeje lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 5,5 procenta na 7134 vozů. První je značka Renault s 1113 registrovanými vozy, následují Peugeot a Citroën. Prodej nákladních aut klesl o 0,19 procenta na 3648 vozů. První je Volvo, druhý DAF a třetí Mercedes-Benz.

Téměř o čtvrtinu naopak meziročně stouply prodeje motocyklů na 11.671 strojů. Ve srovnání s obdobím před krizí je nárůst 36 procent. První je letos značka Honda s 2171 registrovanými motocykly, následují CF Moto (1022) a Yamaha (817).

Podobně si vedou prodeje autobusů. Do konce května se jich v Česku prodalo 709, což představuje meziroční nárůst o 31,8 procenta. Nejprodávanější je domácí značka Iveco Bus se 273 registrovanými autobusy, následují Setra a SOR.

Celý článek zde