Profesionál LinkedIn. Víme, kdo je na této síti v Česku nejvlivnější a nejsledovanější

LinkedIn je výjimečný tím, že na něm nejvyšší podíl připadá na lidi v produktivním věku a s nadprůměrnými příjmy. Více než polovina uživatelů se může pochlubit manažerskou pozicí. To je příčinou, proč se uživatelé LinkedInu mohou inspirovat stále kvalitnějším obsahem. Je to dáno i tím, že roste počet aktivních šéfů společností, kteří na síti sdílejí svoje poznatky a zkušenosti. 

„Registrujeme zvýšený počet příspěvků, který tvoří lidé z top managementu. Za poslední rok jde o nárůst o 31 procent. Přibývají hlavně aktivní generální ředitelé,“ říká Jiří Jambor, spoluzakladatel firmy Future Sales. Svědčí to podle něho o tom, že nejznámější profesní síť firmy přidaly do svého mediamixu. „Zásadní změnou je posílení marketingu a důraz na datovou analytiku. Z této sítě se postupně stává stále lepší místo pro byznys,“ tvrdí Jambor.

Momentálně mají největší zásah příspěvky šéfa společnosti Avast Ondřeje Vlčka. Když loni v srpnu oznámil, že Avast prodává americké společnosti NortonLifeLock v přepočtu za více než 180 miliard korun, rázem se jeho jméno skloňovalo snad ve všech médiích.

Bootstrapping vám pomůže rozjet podnikání s minimálními náklady

Zajímavostí jeho profilu je různorodost příspěvků. Většinou v angličtině komentuje nejen témata, která se týkají IT a bezpečnosti, ale velmi aktivní je například i v oblasti společenské odpovědnosti nebo filantropie. Nedávno například při západu slunce na vrcholu havajské sopky Mauna Kea připomněl, jak důležitá je dovolená pro fyzické i duševní zdraví. Publikované texty a fotografie svědčí o tom, že si obsah na LinkedInu tvoří sám.

Zajímavost :  Ruslana pre SME: Oranžová revolúcia ma sklamala, Zelenskému verím, pretože nie je politik

Na druhém místě žebříčku nejsledovanějších šéfů je Tomáš Salomon z České spořitelny. Ten již dříve prozradil, že na svém profilu spolupracuje s komunikačním týmem. Česká spořitelna je zároveň nejúspěšnější společností z hlediska celkového zásahu příspěvků svých zaměstnanců.

Nejsledovanější ředitelkou je Simona Kijonková, spoluzakladatelka a šéfka společnosti Packeta Group, pod kterou patří logisticko-technologická společnost Zásilkovna. Její příspěvky na LinkedInu jsou známé především autentičností a spontánností.

TOP 10 firem na LinkedIn podle celkového zásahu příspěvků svých zaměstnanců

Pozn.: Pouze firmy, které na LinkedInu uvedly sídlo v ČR. Období: 1. 1. 2022 – 30. 6. 2022. Není započítán firemní profil, jedná se o data za všechny zaměstnance firmy dohromady. Zdroj: Sales Navigator placený účet od LinkedInu, LinkedIn Content Reporting – nástroj Future Sales.

TOP 20 ředitelů na LinkedInu podle celkového zásahu příspěvků

Pozn.: Doba měření 1. 1. 2022 – 30. 6. 2022. Název pozice: CEO, GM, Founder, Chairman a další synonyma. Musí být z firmy, která má dle LinkedInu 201 a více zaměstnanců. Zdroj: Sales Navigator placený účet od LinkedInu, LinkedIn Content Reporting – nástroj Future Sales.

Trendem je profesionalizaci obsahu a ambasadoring

Do vytváření firemních stránek a publikování obsahu na LinkedInu se pouští mnoho firem. Řada z nich ale časem zjistí, že jim to prakticky nic nepřináší. Publikovaný obsah zhlédne jen malá skupina uživatelů, a ještě mnohem méně jich na příspěvky reaguje. I proto se obsah stále častěji profesionalizuje. Firmy tedy využívají odborné týmy, které vytvářejí jasné obsahové plány.

Zajímavost :  Vláda představila logo, motto a priority českého předsednictví v Radě EU

„Zaznamenali jsme, že roste počet společností, které využívají LinkedIn ambassador program. Firemní ambasadoři tak propojují svou osobní značku s firemní. Cíleně vytvářejí spojení se stávajícími i potenciálními zákazníky a budují tak důvěryhodný vztah, který se pak snáze přetaví v byznys,“ vysvětluje Jambor. 

Už to není jen „ejčár“

Dalším zajímavým trendem na LinkedInu je přeskupení nejaktivnějších segmentů. Zatímco ještě před pár lety byla profesní síť doménou náborářů a převládala témata z oblasti lidských zdrojů, nyní se z hlediska tvorby obsahu objevují na špici přispěvatelé z jiných oborů. Jedná se zejména o Management Consulting, Marketing, Public Relations nebo IT.

Zajímavost :  Pandémia vyhnala manažérov do tryskáčov. Späť sa im nechce

Ti nejúspěšnější se na svých osobních profilech nebojí přinášet témata, která třeba vůbec nesouvisejí s oborem, ve kterém pracují. Zveřejňují volnou a nesešněrovanou formou životní příběhy a zkušenosti, které jsou publiku blízké.  Takové příspěvky pak většinou mají mnohem větší zásah než nudná čísla servírovaná marketingovým jazykem.

K efektivitě pomohou data

LinkedIn je plný manažerů a lidí na vysokých pozicích, kteří tvoří důležité cílové skupiny téměř na každém trhu B2B. Je proto také nenahraditelným zdrojem informací a dat, která mohou pomoci rychleji rozvíjet byznys. Na základě dat je pak možné zefektivnit zacílení komunikace na skutečně relevantní potenciální zákazníky.

„LinkedIn nabízí jak uživatelům, tak firmám stále více dat a informací o tom, jaké publikum jejich obsah zasáhl. Mohou si tak vyhodnotit efektivitu svých aktivit na síti a průběžně je optimalizovat,“ uzavírá Jambor.

TOP 20 společností na LinkedInu v ČR dle počtu sledujících firemní stránky

Zdroj: Prémiový účet Sales Navigator. Podmínky: Společnost musí mít aktivní firemní stránku na LinkedInu a sídlo v ČR.

TOP 10 univerzit na LinkedInu v ČR dle počtu sledujících 

Zdroj: Prémiový účet Sales Navigator. Podmínky: Univerzita musí mít aktivní stránku na LinkedInu a sídlo v ČR.

Video se připravuje …

Jak se připravit na pohovor?


Celý článek zde