RegioJet koupí vlaky pro Ústecký kraj od Škody, původně je chtěl od polské Pesy

Brno – Soukromý dopravce RegioJet nasadí na páteřní vlakové linky v Ústeckém kraji od prosince 2026 nové elektrické vlaky od Škody Group. S plzeňským výrobcem uzavřel smlouvu na 23 jednotek, zaplatí za ně 3,5 miliardy korun, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí dopravce Alexandra Janoušek Kostřicová. Dopravce loni na podzim uvedl, že vlaky nakoupí od polského výrobce Pesa. Majitel Radim Jančura k tomu ČTK řekl, že s Pesou je jeho firma spokojena a počítá s ní na další projekty. RegioJet podle něj preferuje mít dva ‘dvorní’ dodavatele autobusů i vlaků.

Škoda má dodat 15 dvouvozových a osm třívozových jednotek. Kratší budou mít kapacitu 142 míst, delší 228 míst k sezení, budou mít i oddíl s první třídou. Jde o typ vlaku, který Škoda vyrábí od roku 2011. Začaly s ním jezdit České dráhy, u nichž se pro ně vžil název RegioPanter. Dosud jich z továrny vyjelo přes 140 i pro zahraniční zákazníky a v Česku dnes jezdí i v barvách Arrivy a také Jihomoravského kraje, který je vlastníkem 37 jednotek. Tyto vlaky jsou dnes obvyklé na řadě elektrifikovaných tratí po celé republice.

Zajímavost :  Podnikatel Jan Čermák získal od Soukupa celou TV Barrandov

V Ústeckém kraji mají nové vlaky v dalších 15 letech zajišťovat dopravu na hlavních tratích a budou zajíždět i do sousedních krajů. Jedná se o linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň, Chomutov – Karlovy Vary, Ústí nad Labem – Litvínov, Ústí nad Labem – Lysá nad Labem, Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří a Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem. Kraj dopravci za provoz vlaků zaplatí za 15 let přes 11 miliard korun.

Zajímavost :  Výborný: V roce 2035 by až 25 pct nově postavených budov v ČR mohlo být ze dřeva

Podle majitele RegioJetu Radima Jančury jde o historickou investici firmy. “Nejenže značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy korun,” uvedl Jančura. V zakázkách na vlaky objednávané kraji uspěl zatím pouze v Ústeckém kraji, ovšem chce se účastnit všech krajských i státních soutěží na linky v elektrické trakci. Provozuje také některé státem objednávané rychlíky a s novými vlaky také vyjede od prosince 2026 na rychlíkovou linku Praha – Brno přes Havlíčkův Brod.

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO

Zajímavost :  ČR zaostává ve využití geotermie, do r. 2030 by mohly vzniknout první elektrárny

Doporučujeme ke čtení také :