Rekonstrukce Barrandovského mostu začíná. Řidiče čeká zdržení v kolonách

Rekonstrukce mostu je rozdělena do čtyř etap, první proběhne letos a ty další budou navazovat, v letech 2023 a 2024 vždy na 92 dní a v roce 2025 už jen na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřen, průjezd bude vždy možný ve třech jízdních pruzích z původních čtyř v obou směrech po celou dobu stavby.

Zajímavost :  Rusko vyhlašuje válku byznysu. Chce znárodnit prchající firmy, v ohrožení je i Škoda Auto

„V noci na sobotu 14. května se začaly vyznačovat objízdné trasy a omezení na mostě. To by mělo trvat asi dva dny a od pondělí 16. května již začnou samotné práce. Původní dobu letošních oprav se nám podařilo výrazně zkrátit,“ řekl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr. Původně podle něj byly letošní práce plánovány na 180 dní.

Zajímavost :  ODEMČENO: Česku podraží dluhy, banky řeší krizové hypoteční scénáře, Praha oživí Vltavu

Prahu čekají v příštích letech velké změny

Video se připravuje …

Omezení pro tisíce řidičů

První fáze prací provede firma Porr za 594,5 milionu korun. Jako první začne v polovině května oprava jižní mostovky a zároveň s tím bude vyměněna rampa ze Strakonické. Řidiči budou muset jezdit po objízdných trasách a provoz bude částečně omezen i na mostě, který denně projede 140 tisíc vozů.

„V loňském roce jsme dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navážeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu. Následně jsme nechali vyhotovit podrobný projekt rekonstrukce,“ uvedl Jozef Sinčák, generální ředitel TSK.

Objízdné trasy

Řidičům silničáři doporučují využít vyznačenou objízdnou trasu po Pražském okruhu a přejet řeku po Lahovickém mostě. Do města pak sjedou od Písnice či Vestce.

TSK již upravila křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi, aby tam byl plynulejší provoz. Po dobu oprav bude otevřena i mimoúrovňová křižovatka na Pražském okruhu u Písnice. Rozšiřuje se také sjízdná rampa z Barrandovského mostu na Modřanskou ulici. Navýší se i kapacita některých linek MHD. „Sto čtyřicet tisíc aut jen tak nezmizí. Já jen doufám, že část motoristů přestoupí na MHD, která díky posílení bude rychlejší,“ říká Zdeněk Lokaj z Dopravní fakulty ČVUT.

TSK také vytipovala necelou stovku komunikací, na které by mohla mít rekonstrukce mostu vliv, byť nemusejí být přímo objízdnou trasou, ale jsou takzvanou alternativní – odlehčující, kde je třeba před zahájením provést úpravy nebo zde nemohou probíhat žádná plánovaná omezení dopravy v době opravy mostu. Poblíž mostu pak bude nonstop připravena odtahová služba, která případná nabouraná nebo porouchaná auta dostane z opravovaných úseků co nejrychleji pryč, aby se netvořily kolony.

Celý článek zde