Reorganizace ČSA jde do finále. Aerolinky dostaly úvěr od nových akcionářů, splácejí dluhy

Zadlužené České aerolinie (ČSA) deklarují, že splnily podstatnou část schváleného reorganizačního plánu. Jde především o uhrazení největší části dluhů za více než 58 milionů korun, emisi nových akcií a převzetí novými akcionáři, změny základního kapitálu nebo načerpání vypořádacího a provozního úvěru od nových investorů, vyplývá to z insolvenčního rejstříku.

ČSA nyní poslaly insolvenčnímu soudu návrh, podle něhož by měl soud takzvaně vzít na vědomí splnění podstatné části schváleného reorganizačního plánu. Jde zejména o uhrazení pohledávek dvou zajištěných věřitelů. Společnost Quiver Beta si nárokovala 55 milionů korun, Lufthansa Technik přes tři miliony korun.

Aerolinky dále deklarují zánik všech dosavadních podílů starých akcionářů, kdy skoro 98 procent akcií ČSA vlastnily mateřské Smartwings, další 2,2 procenta pak měla Česká pojišťovna. Hlavním investorem ČSA se měla nově stát v lednu založená Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Group Jiří Šimáně a Roman Vik. S tím je spojena i emise nových akcií v hodnotě 30 milionů korun a změny základního kapitálu.

Aerolinky zároveň podle návrhu už načerpaly vypořádací úvěr ve výši 125 milionů korun, který jim poskytli akcionáři na uhrazení dluhů, a také provozní úvěr za 15 milionů pro zajištění fungování firmy. ČSA dále v návrhu uvedly, že hradí i další pohledávky, které považují za nesporné.

Zajímavost :  Okřídlený šíp už jen pro Škodu Auto. PPF prodala značku plzeňských strojíren

Soud nyní vyzval věřitele a insolvenčního správce, aby k návrhu ČSA podali případné námitky. V případě že se tak nestane, měl by soud návrh ČSA takzvaně vzít na vědomí. Tím by mohla být reorganizace zadlužených aerolinek dokončena.

ČSA zasáhly dopady epidemie koronaviru, dopravce musel zrušit velké množství spojů. Kvůli ztrátám předloni propustil kolem 300 pracovníků. Loni v únoru firma oznámila úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců. ČSA v této souvislosti upozornily na to, že jde o jeden z kroků v připravované reorganizaci, záměr tak nemusí znamenat propuštění všech. Kvůli krizi se zmenšila flotila letecké společnosti, provoz však dále pokračuje.

Zajímavost :  Lufthanse a Eurowings chybí personál, musí rušit stovky letů. Dotkne se to i Česka

Celý článek zde