Šéfka ČTÚ: Skutečné rychlosti internetu stále neuvádí asi 90 poskytovatelů

Praha – Zhruba 90 menších poskytovatelů internetu stále neuvádí ve svých nabídkách konkrétní skutečně dosahovanou rychlost internetového připojení. Firmy, které poskytují služby asi jednomu procentu tuzemských uživatelů, opakovaně nereagují na výzvy k nápravě a ani neplatí uložené pokuty. V rozhovoru s ČTK to dnes uvedla předsedkyně rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Hana Továrková.

ČTÚ za neuvádění informací uložil operátorům 382 pokut od jednotek tisíc po vyšší desítky tisíc korun. U závažnějších prohřešků či recidivy byla průměrná pokuta vyšší. U subjektů, které v prvním kole uplatnily rozklad, ČTÚ čeká na verdikt druhého stupně a pokuty budou teprve následovat.

Povinnost platí od začátku letošního roku a celkem se týká zhruba 2600 poskytovatelů. „První kolo kontrol brzy po začátku této povinnosti prokázalo až tristní stav, kdy naprostá většina poskytovatelů s výjimkou několika největších povinnosti nesplnila. Další kolo kontrol však již prokázalo splnění povinností u naprosté většiny operátorů, poskytujících služby více než 97 procentům zákazníků. V současné době se již tento podíl zákazníků, kteří jsou správně informováni o parametrech služby, přehoupl přes 99 procent,“ uvedla Továrková.

Zajímavost :  Chmele se letos sklidilo nejvíc za čtvrt století, výnos byl rekordní

U pevného internetového připojení musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost a také běžně dostupná rychlost. Ta by měla být k dispozici 95 procent času a nesmí být stanovena nižší než 60 procent rychlosti inzerované. Dalším povinným parametrem je minimální rychlost, která nesmí být nižší než 30 procent rychlosti inzerované.

Zajímavost :  Čínské akcie letos klesly o více než pět procent, nejvíce za tři roky

V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.

Celý článek zde |