Skupina PPF se dohodla se Škodou Auto na prodeji práv ke značce Škoda

Skupina PPF oznámila, že její strojírenské společnosti v rámci Škoda Group podepsaly dohodu s automobilkou Škoda Auto ze skupiny, kterou budou ukončeny veškeré známkoprávní spory a současně odstraněny neshody týkající se mnohaletého souběžného užívání značky Škoda.

Součástí dohody je, že Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat až do roku 2029.

Dohoda umožní odstranit problém častého zaměňování značek mladoboleslavského výrobce osobních automobilů a plzeňské strojírenské společnosti. Změna značky se nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Smluvní strany se dohodly nezveřejnit finanční podrobnosti dohody o prodeji práv ke značce Škoda. Takto získané prostředky přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst.

Zajímavost :  Je iluze, že inflaci lze zkrotit bez zvyšování sazeb, říká Jiří Rusnok

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Jsem přesvědčen, že ve finále uzavřená dohoda pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ říká Stanislav Kuba, investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation.

Zajímavost :  Válka na Ukrajině ONLINE: Do bojů na Ukrajině byly odeslány stovky odvedenců, uvedl prokurátor

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation.

Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda.

Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.

Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 %), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace České republiky.

Zajímavost :  V Terchovej volia najmä starší ľudia

(nik)

Celý článek zde