Sport o cti a výhře. Koňské pólo je i zajímavou příležitostí pro networking

Pořádáte vůbec první turnaj koňského póla na písku v Praze. Proč se odehraje na písku? Nehraje se tradiční pólo hlavně na trávě?

Tradiční koňské pólo se hraje samozřejmě na trávě. Hřiště je velké 274 x 146 metrů, což je pro představu plocha více než 180 tenisových kurtů. Hrát na takovém hřišti je pro nás, hráče, ten nejlepší sportovní zážitek. Jenže pro diváky už to tak atraktivní není. Pro ten správný divácký zážitek musí být kolem hřiště tribuny, ale takové hřiště v Česku zatím nemáme. Pólo se hraje míčkem, který je podobně veliký jako tenisák. Pro mne jsou ale na prvním místě diváci a jejich zážitek, proto všechny turnaje TAXIS POLO nebo PRAGUE POLO pořádáme v takzvaných arénách.

Jak se takové pólo liší od toho, které známe například z Anglie?

Je to regulérní forma hry koňského póla, jen má lehce odlišná pravidla od toho na velkém hřišti. Ale pro diváka je to fantastický zážitek. Jako byste byli přímo součástí hry. Hraje se výrazným nafukovacím míčem, koně tryskají přímo kolem vás, cítíte dusot koní při útoku. Je to opravdu dechberoucí. Pólo na písku je pro diváky nesmírně atraktivní. Kontrast bílého písku, koní a barevných hráčských dresů je unikátní, protože většina jezdeckých sportů se jezdí v tmavých sakách. V Praze nebyla dostatečně velká písečná plocha, kde by se beach polo dalo hrát. Až paní Marie Vítková na dostihovém závodišti vybudovala profesionální arénu na parkury. A právě v takové aréně se uskuteční náš turnaj.

Kdy a kde bude turnaj probíhat?

Turnaj se koná v nejprestižnějším jezdeckém areálu v Česku – Chuchle Arena Praha, a to od pátku 12. srpna do neděle 14. srpna 2022. Vstupenky pro veřejnost je možné zakoupit na www.TickeLIVE.cz a stojí 250 Kč. Děti do 15 let mají vstup zdarma a bude pro ně připraven bohatý doprovodný program. Je to tedy ideální akce pro celé rodiny. Na finálový dnen, kterým je sobota 13. srpna, je možné  zakoupit i exkluzivní vstupenky do Polo VIP Lounge za 1 800 Kč. Velký zájem je o firemní stoly, které stojí 12 000 Kč pro šest osob. VIP Lounge je k dispozici od 11.00 do 22.00 hod. a na hosty kromě finálových zápasů póla čeká špičkový catering, argentinská vína, jihoamerické rumy, módní přehlídka, after party a mnoho dalšího.

Zajímavost :  Král AliExpressu Jack Ma se vzdal většiny ve firmě Ant Group a cestuje po Evropě
Turnaj se uskuteční v nejprestižnějším jezdeckém areálu v Česku – Chuchle Arena Praha, a to od pátku 12. srpna do neděle 14. srpna 2022Autor: Jan Průcha

Na koho se mohou diváci těšit?

Hráči k nám dorazí z mnoha evropských zemí – Německa, Anglie, Polska, Maďarska a Slovenska. Český tým postaví klub, ve kterém již dvanáctým rokem hraji – Aviator Polo Club. Vzhledem k tomu, že pólo – jako jeden z mála sportů na světě – je smíšeným sportem, kde se nerozlišuje mezi hráčkami a hráči, budeme mít i čistě dámský tým, který bude reprezentovat slovenský klub Danube Polo Club.

V povědomí lidí je, že vrcholem koňských sportů jsou dostihy nebo parkury. Jak je to s pólem?

Je pravda, že dostihy u nás mají obrovskou tradici – Velká pardubická je nejstarším dostihem v kontinentální Evropě. I parkury se u nás jezdí desítky let, ale proti pólu – které se hraje více než dva tisíce let – je to mladý sport, který se veřejnosti představil v roce 1865 v Dublinu. Parkur obecně získal v posledních letech v Česku velkou popularitu především díky největšímu světovému šampionátu Global Champions Prague Playoffs, který se letos již počtvrté koná v O2 areně.  Ve světě ale koňským sportům jednoznačně kraluje pólo. Snad jeden příměr za všechny – parkurový jezdec má na turnaj jednoho, maximálně dva koně. Profesionální hráč koňského póla má na jeden vrcholný turnaj 20 a více koní.

Jak je na tom tento sport v Česku?

Bohužel pólo nemá v Česku historickou tradici, proto se ho snažím dostat do podvědomí nejen milovníkům jezdeckých sportů, ale i firmám. Jedná se totiž o naprosto unikátní příležitost pro setkávání a prezentaci společnosti, značky nebo výrobků.

Propojení golfu a byznysu začalo v devadesátých letech. Myslíte si, že teď je na řadě pólo?

Jsem o tom přesvědčen. Pólo vyhledávají špičkové světové značky, jako jsou Cartier, Bvlgari, Jaeger LeCoultre, Hublot, Parmigiani, Audemars Piguet, Veuve Clicquot, La Martina, Abercrombie, Rolls Royace, Maserati, Jeep, Jaguar Land Rover, Audi nebo Volvo. V současné době se hraje pólo ve více než 80 zemích světa. V letech 1900 až 1939 bylo pólo olympijským sportem a nyní je znovu uznávané Mezinárodním olympijským výborem.

Koňské pólo na pískuAutor: Jan Průcha

V Česku je pólo na neuvěřitelném vzestupu. Hlavními sponzory českého póla jsou ERSTE Premier, J&T Banka, Česká mincovna, Hästens, Renocar, Insight Home, Advantage Cars, Auto In, VIOX, Aqua Angels, Delor a další. Bohužel na rozdíl od golfu je pólo pro většinu Čechů sport, který viděli maximálně ve filmu Pretty Woman. Firmám a značkám umožňuje pólo prezentaci na ojedinělé sportovní události a představuje možnost setkání se svými klíčovými zákazníky, partnery, kolegy nebo kamarády a navázat další obchodní vztahy.

Zajímavost :  Útěk od čísel a tabulek. Jižní Tyrolsko pro milovníky hor, umění, vína a jídla

Jaké postavení má pólo na Západě z pohledu networkingu a byznysu? Je nějaký známý miliardář fanouškem póla? V Británii to byl tradičně sport aristokracie. Kdo závodí? Kdo na něj chodí? Jak vypadají podobné turnaje jako je ten pražský?

Z hlediska byznysu a networkingu je pólo na úrovni Formule 1. Například australský turnaj British Polo Day Champions v průběhu své existence hostil 12 královských rodin, 100 nezávislých miliardářů a více než 10 000 světových elit, předních podnikatelů a politiků. Pólo je na obrovském vzestupu například v Číně, kde za posledních deset let vznikla celá řada klubů, včetně největšího Tianjin Goldin Metropolitan Polo Club.

Ve Velké Británii je pólo součástí DNA královské rodiny, především rodu Windsor, kde pólo hrají nebo hráli princ Harry, princ William, princ Charles, a dokonce princ Philip nebo král Jiří VI. Velikým fanouškem póla je i královna Alžběta II.

Fanouškem póla z oblasti byznysu a showbyznysu je například Ralph Lauren, který okolo něho vystavěl ikonickou módní značku. Pólo podporují také osobnosti jako Elon Musk a Sir Richard Branson, milují ho Barbara McQueen (vdova po Steve McQueenovi), Sylvester Stallone, Tommy Lee Jones a mnoho dalších světově známých osobností a podnikatelů.

Která země je v pólu nejlepší?

V současné době jsou nejlepšími hráči póla Argentinci. Nejznámějšími jmény jsou Adolfo Cambiaso, Facundo Pieres nebo můj oblíbený hráč Juan Martin Nero. Každý mezinárodní pólo turnaj je v dané zemi jedinečnou událostí, na které se vždy sejdou všichni, co ve světě byznysu, politiky, showbyznysu a aristokracie něco znamenají.

Může popularitě koňských sportů mezi exkluzivním publikem pomoci například působení Anny Kellnerové v parkuru?

Je to jako v každém sportu. Jakmile nějaká významná osobnost daný sport zaštítí nebo ho ještě lépe i aktivně provozuje, danému sportu to neuvěřitelně pomůže. To se například stalo – jak zmiňujete – díky rodině Kellnerových s parkurovým skákáním. Nejen, že Anna Kellnerová je dnes již světově uznávaná parkurová jezdkyně, ale i to, že Praha bude letos hostit již čtvrtý světový šampionát Global Champions Prague Playoffs, tento jezdecký sport nesmírně zpopularizovalo. Pevně věřím, že i pro koňské pólo se podaří získat významnou osobnost, která ho pomůže zpopularizovat a v tom nejlepším případě ho začne i hrát.

Zajímavost :  Nejlepší spořicí účty už začínají pětkou. Velké porovnání
Zakladatel a viceprezident České asociace hráčů koňského póla Jan PrůchaAutor: Jan Průcha

Pro pražský turnaj nabízíte různá partnerství.  Jaké jsou výhody prezentace na turnaji, jako je ten pražský?

Prague Beach Polo Cup je jediným turnajem, který se koná v Praze. Předpokládáme, že se zařadí mezi letošní nejvýznamnější události jezdeckých turnajů a dostihů. Nejefektivnější prezentací firmy nebo značky je takzvaný statut Týmového partnera. Součástí partnerství je kromě všech PR a marketingových výhod i partnerství s jedním z týmů. To znamená, že logo Týmového partnera je na každém dresu, tedy maximálně viditelné na fotografiích, sociálních sítích a v televizi. Další možností spolupráce jsou partnerství Gold, Silver a Bronze. Cena partnerství se pohybuje od 50 000 Kč, a tak věřím, že každá firma nebo značka si z naší nabídky vybere.

Máte vlastní školu póla Taxis Polo Academy. Jak je pro vás členská základna důležitá a jak je vlastně v současné době velká?

Taxis Polo Academy je pro mě srdeční záležitostí. Zaměřujeme se především na děti, kterým nabízíme zázemí, velmi dobře trénované pólo koně a kompletní vybavení tak, aby pro ně pólo bylo dostupné. Bez mladých hráčů se tento sport nebude rozšiřovat. Proto část výtěžku z každého turnaje věnujeme naší Taxis Polo Academy. Finančně se pólo nijak zásadně neodlišuje od ostatních jezdeckých sportů, které mají u nás velmi silnou členskou základnu. Jde nám tedy především o to, představit pólo jako další alternativu k již populárním parkurům, drezůře nebo dostihům.

Celý článek zde