Supermarket mezi butiky. Lidl otevřel Na Příkopě, součástí je i vstup do trezoru

Obchodní řetězec Lidl v pondělí otevřel novou prodejnu v centru Prahy, a to v ulici Na Příkopě v historické budově, kde dříve fungovala Československá obchodní banka. Součástí prodejny je tak třeba původní trezor, respektive jeho dveře z doby, kdy budova bance patřila. Jde zároveň o teprve druhou pobočku, kam se Lidl rozhodl nainstalovat samoobslužné pokladny.

„Vzhledem k atypickému prostoru jsme při úpravách prodejny museli využít jeřábovou techniku, mnoho regálů je speciálně upraveno na míru a rozměrnější vybavení muselo být umístěno do prodejny před samotnou instalací eskalátoru,“ řekl mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler k zasazení prodejny do historického prostoru.

Pražská ulice Na Příkopě přitom patří mezi nejdražší ulice světa. Například podle studie poradenské společnosti Cushman & Wakefield z roku 2019 se umístila na 18. příčce nejdražších ulic z celkem 68 míst. Nejvyšší roční nájemné Na Příkopě tehdy činilo 2820 eur (v přepočtu asi 72 190 korun) za metr čtvereční.

Zajímavost :  Kolik si připlatíte na dovolené? A kde letos můžete ušetřit

Nová prodejna v centru cílí spíše na menší nákupy obyvatel přilehlých čtvrtí a zaměstnance či turisty. Prodejna je podle řetězce atypická i širokými uličkami, nabízí rovněž rozsáhlý odkládací prostor u pokladen. Zákazníci mají k dispozici wi-fi zdarma a automat na kávu.

Lidl je jedním z posledních řetězců, které se v Česku rozhodly zavést koncept samoobslužných pokladen. Pilotní projekt spustil teprve v únoru na prodejně v Praze 4, kde začal testovat celkem šest pokladen. V obchodě Na Příkopě je jich k dispozici osm.

Zajímavost :  Ako dopadli voľby pre kandidátov na župných poslancov?

Řetězec Lidl si v tuzemsku dál drží pozici nejsilnějšího řetězce, v současnosti zde provozuje celkem 294 prodejen. Jde nejen o samostatné standardní obchody, ale i prodejny městské s více patry či právě prodejny „na míru“, které se přizpůsobují zavedeným prostorám.

S novými koncepty přichází i konkurence. Ta se v poslední době zaměřuje také spíše na prodejny malého formátu. V minulosti si tento koncept už vyzkoušely například prodejny Albert, Globus, Penny nebo Makro.

Řetězec Coop pak letos spustil první zcela samoobslužnou prodejnu v Česku. Zákazníci v ní mohou nakupovat 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Pro vstup mimo otevírací dobu, kdy již na prodejně není přítomen žádný personál, potřebují speciální aplikaci s propojením na bankovní identitu. 

Zajímavost :  Disney Plus je konečně v Česku: Co nabízí, kolik stojí a jak se liší od konkurence

Celý článek zde