Výbava jako služba. BMW nabízí vyhřívání sedaček a další doplňky za předplatné

Automobilky tomu říkají „výbava jako služba“ a funguje to podobně jako u počítačů a mobilů – chcete přidat další funkci/aplikaci/službu? Zaplaťte. Emoce víří fakt, že ve světě automobilů to nebylo zvykem. Chcete vyhřívané sedačky? Přidáte je do výbavy při konfiguraci vozu a draze je zaplatíte, ale pak jsou vaše a můžete je používat podle libosti.

Zajímavost :  ČEZ se stane stoprocentním vlastníkem společnosti Škoda JS, získá i větší podíl v ÚJV Řež

Nový model, ke kterému automobilky směřují, je plná výbava jako standard, ale vybrané funkce budou softwarově blokované. Chcete je používat? Zaplaťte. Ideálně přímo na obrazovce ze spárované kreditní karty, „aby to moc nebolelo“ a vše se odbylo na jedno kliknutí.

Benefit pro automobilku je v zásadě dvojí:

  • Zjednodušení výroby. Dělat každé auto s jinou kombinací výbavy, materiálů a barev je velmi komplikované. Továrna, která chrlí nekonečnou řadu stejných aut je výrazně efektivnější, šetří čas i peníze.
  • Nový zdroj příjmů. Mluví se o tom zejména v souvislosti s nástupem elektromobilů – jsou mechanicky jednodušší, tedy spolehlivější a do servisu nemusí tak často. A právě tam si automobilky dosud realizují značnou část zisků – auto prodají se stlačenou marží, ale pak vás v rámci záručních podmínek ženou na pravidelné garanční prohlídky, které stojí 8 000 korun, přestože vyměněný olej přijde na tisícovku a práce technika na další tisícovku. Mikrotransakce v palubním appstoru mají být nový stroj na peníze.
Zajímavost :  Počet nezaměstnaných ve srovnání s červnem vzrostl o dvě desetiny procentního bodu...

Jak přimět Teslu, aby překročila nejvyšší povolenou rychlost? 

Video se připravuje …

Benefit pro majitele –> uživatele? Snad jen ten, že na nový prvek výbavy/novou funkci nemusí myslet už před nákupem vozu, ale může ji odblokovat až když je potřeba. Nebo že za služby nemusí platit celý rok – za autonomní řízení jen jednou do roka při cestě do Chorvatska, za vyhřívání volantu jen v únoru. Ale lze to považovat za výhodu?

Co je ještě přijatelné

Když si automobilka nechá měsíčně platit za připojení auta k internetu, asi s tím nemáme problém. Stejně to děláme s mobilem. Ale co když si řekne o dalších pár korun za možnost na dálku přes tu už jednou zaplacenou konektivitu aktivovat topení a v zimě si vyhřát kabinu? Nemělo by to připojené auto dělat „zadarmo“?

Celý článek zde