Rekordmanem v oblasti rychlosti nabíjení stále zůstává Porsche Taycan

Loňská modernizace sportovního sedanu Porsche Taycan upevnila pozici tohoto vozu na špici žebříčku elektromobilů seřazených podle rychlosti dobíjení.

Vyplývá to z nového pořadí P3 Charging Index 2024.

Technická opatření při faceliftu Taycanu navýšila jeho špičkový nabíjecí výkon na 325 kW. Při nabíjení z úrovně 10 na 80 procent se baterie doplňuje výkonem více než 300 kW až do úrovně přes 60 procent. Výsledný průměr v celém tomto rozmezí (10-80 procent) pak byl 282 kW. Díky tomu lze toto vozidlo nabít z 10 na 80 procent již za 18 minut.

Zajímavost :  Pražská burza je nejsilnější od poloviny prosince 2007

Porsche Taycan těží ze své osmisetvoltové architektury. To má třeba i model Hyundai Ioniq, který se umístil na druhé pozici v pořadí aut všech kategorií a dokonce na prvním místě v kategorii prémiových aut.

Během testů model korejské automobilky dosáhl maximálního nabíjecího výkonu přes 235 kW a průměrného necelých 193 kW.

Vozů, které zvládají průměrný dobíjecí výkon přes 150 kW je v současné době na trhu již poměrně velké množství. A nepotřebují k tomu ani zmiňovanou osmisetvoltovou elektrickou architekturu. Zmínit lze například Mercedes-Benz EQS (167 kW), BMW i5 (155 kW). Na letošek a příští rok je navíc naplánován příchod mnoha nových vozů schopných ultrarychlého nabíjení. Avizují je například všechny tři německé prémiové značky – Audi, Mercedes-Benz, BMW, dále třeba Porsche a Lotus.

Zajímavost :  Philip Morris za miliardu rozšíří kutnohorský závod o výrobu nikotinových sáčků

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO