Volkswageny ID přejdou na jiný typ baterie

Volkswagen ID.2, který se začne v sériové verzi vyrábět již příští rok, bude prvním modelem největší evropské automobilky s vysokonapěťovou trakční baterií s odlišným chemickým složením, než je to dosud používané.
Místo NMC (nikl-mangan-kobalt) půjde o LFP (lithium-železo-fosfát).

Důvodem je především snaha o snížení výrobních nákladů. Baterie LFP totiž sice mají o něco nižší energetickou hustotu, ale nižší cenu. Uvádí se, že jde o zhruba dvacet procent při srovnatelné kapacitě.

Tento typ baterie ale, podle zdrojů magazínu InsideEVS.com, nebude vyhrazen pouze pro ID.2 a jeho technické sourozence Cupra Raval a Škoda Epiq, nýbrž se postupně dostane do všech vozů, které jsou u Volkswagenu označeny značkou ID. Konkrétně se tedy má jednat o ID.3, ID.4 či ID.7. Dále rovněž o Volkswagen ID. Buzz, Cupru Born, Audi Q4 e-tron nebo Škody Enyaq a Elroq.

Zajímavost :  Francouzský prezident bude jezdit v elektromobilu DS

S příchodem tohoto typu baterie se současně upraví také další technika ve vozech. Ty mají přejít na inovovanou platformu, kterou ve Volkswagenu nazvali MEB Plus. I tak má nižší výrobní náklady než ta používaná v současnosti.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO

Zajímavost :  Slovensko po poškození mostu přerušilo vlakovou dopravu v Popradu, i spoje do ČR

Doporučujeme ke čtení také :