Ministerstvo dopravy vybralo variantu podzemního vedení železnice v hlavním městě. Vzniknout…

Ministerstvo dopravy vybralo variantu podzemního vedení železnice v hlavním městě. Vzniknout by měl takzvaný „rychlý průjezd“, tedy druhá ze tří variant. Ta pod zemí propojí vlaky jedoucí ze Smíchova, Vršovic a Karlína.

Vybrané tunelové spojení. Grafika: SŽ
Vybrané tunelové spojení. Grafika: SŽ

Vzniknout by měly tři nové podzemní zastávky – na Václavském náměstí, v Karlíně a pod pražským hlavním nádražím. Vybraná varianta se vyznačuje nejkratším tunelovým propojením, tunely také povedou v nejmenší hloubce.

Zajímavost :  ČNB zhoršila odhad letošního schodku veřejných financí na 2,7 pct. HDP

Stavba by měla začít propojením pražského hlavního nádraží a Negrelliho viaduktu, propojka by měla vzniknout v další dekádě. Celý projekt by pak měl být hotový v 50. letech.

O vybrané variantě bude ministerstvo jednat ještě s kraji. (Novinky)

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO