BMW i5 díky novým polovodičovým součástkám dojede dále

Automobilka BMW oznámila, že díky technickým inovacím se podařilo snížit oficiální spotřebu elektřiny v režimu WLTP u jejích modelů BMW i5 a i5 Touring. Tedy jak u manažerského sedanu, tak i odvozeného kombi s plně elektrickým pohonem.

Automobilka přitom nepřistoupila k zvětšení kapacity vysokonapěťových baterií. Spotřeba se snížila díky premiérovému využití polovodičových součástek z karbidu křemíku ve výkonového elektronice vozu. Dílčí podíl na tom mají také nové pneumatiky s mimořádně nízkým valivým odporem a vylepšeným ložiskům kol.

Dojezd v režimu WLTP tak u některých verzí vzrostl až o 47 kilometrů, což je osm až devět procent více než u verzí tohoto vozu, které se prodávaly od podzimu roku 2023. Kombinovaná spotřeba u sedanu ve verzi eDrive 40, tedy u té s pohonem pouze zadních kol, se díky tomu dostala přesně na hranici pouze 18 kWh na sto kilometrů.

Zajímavost :  Guvernér ČNB Aleš Michl navrhne, aby banka měla v rezervách bitcoiny....

Inovace se u BMW dotkly také plug-in hybridních typů automobilů. Konkrétně je teď k dispozici nabíjení z wallboxů střídavým proudem výkonem 11 kW. Dosud se BMW X1, BMW 2 Active Tourer, BMW 7 a XM daly nabíjet pouze výkonem 7,4 kW.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO

Zajímavost :  MF vydalo státní dluhopisy za 16,3 mld. Kč, zájem investorů byl vyšší

Doporučujeme ke čtení také :