CATL vyvinul baterii odolnou vůči chladu

Čínská společnost CATL představila nový typ sodíko-iontové baterie ve specifikaci pro sériovou produkci. V porovnání s nyní užívanými bateriemi typu LFP nebo NMC (lithium-železo-fosfát či nikl-mangan-kobalt) je hlavní výhodou sodíko-iontové baterie její odolnost vůči chladu.

Podle expertů se taková baterie může nabíjet téměř plnou rychlostí i při teplotách kolem mínus čtyřiceti stupňů. Má sice menší energetickou hustotu )cca 175 Watthodin na kilogram) v porovnání s lithium-iontovými (ty disponují obvykle 200-300 Wh/kg), avšak pro běžné typy vozidel by i to mělo postačovat.

Zajímavost :  Německá vláda snížila odhad letošního růstu hospodářství, počítá se stagnací

Další výhodou této baterie je její bezpečnost. Nevzplála ani při zkouškách typu řezání, drcení nebo proražení ostrým předmětem. Tyto baterie se budou vyrábět jak ve verzi s vysokým napětím, tak i nízkým.

Časem by se mohla jejich cena podstatně snížit. Podle Americké fyzikální společnosti je sodík v přírodě tisíckrát četnější než lithium a jeho dopad na životní prostřední je mnohem nižší. Sériová výroba těchto baterií pro plug-in hybridy a elektromobily začne v červnu. O půl roku později pak sjedou z výrobní linky první kusy nízkonapěťových baterií.

Zajímavost :  Stát chce po roce 2050 na hlavních trasách stavět 540 km dálnic za 320 mld. Kč

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO