Dělníci v části Pražského okruhu pokládají poslední asfaltovou vrstvu

Praha – Dělníci na Pražském okruhu u severního portálu Lochkovského tunelu ve směru k D5 začali pokládat poslední asfaltovou vrstvu při výměně povrchu vozovky. Provoz bude obnoven ve dvou pruzích v každém směru nejpozději v pondělí v 05:00. ČTK to dnes řekl Ondřej Šuch, mluvčí společnosti Skanska, která práce provádí. Oprava se týká části za tunelem, a silničáři proto museli uzavřít tunelovou troubu směrem od D1 a auta od pátečního večera jezdí v obou směrech pouze jedním jízdním pruhem.

Fotogalerie

ŘSD opravuje asi 3,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D0 od letošního července, všechny práce skončí na přelomu října a listopadu. Náklady jsou 238,4 milionu korun. Opravy v opačném směru zahájí ŘSD v příštím roce.

“Pokládáme poslední obrusnou asfaltovou vrstvu, to potrvá další asi tři hodiny, a poté bude asfalt tuhnout. Nejzazší termín obnovení provozu máme v pondělí v 05:00, ale předpokládáme, že to bude dřív,” řekl Šuch.

Zajímavost :  Akcie Intelu po zprávě o rozsáhlém propouštění prudce oslabují

Poté, kdy silničáři položí poslední asfaltovou vrstvu, budou muset dalších šest sedm hodin čekat, než ztuhne, proto ze staveniště zmizí část techniky a pracovníků. Čas, po který bude povrch tvrdnout, ale využijí k namontování svodidel nebo zalití spár po stranách. Nakonec upraví dopravní značení, což zabere dvě až tři hodiny, dodal mluvčí.

Asfaltový povrch u tunelu mění dělníci v úseku dlouhém asi 120 metrů, na kterém přejížděla auta ve směru od tunelu do protisměru. “Těsně před tunelem a na mostě se používá asfaltový kryt. Je to z důvodu únosnosti a také kvůli snadnosti případných budoucích oprav, protože asfaltový povrch se opravuje řádově rychleji než betonový,” řekl v sobotu ČTK Šuch.

Zajímavost :  Statistici dnes zveřejní údaje o srpnových tržbách v maloobchodě

Oprava celého úseku mezi Lochkovským tunelem a sjezdem na Barrandov začala v červenci, silničáři postupně odstraňovali starý povrch, svodidla nebo střední pás. Pro nový povrch použiji stavbaři speciální silniční beton, který má trvanlivost až 30 let a je odolný proti zátěži. Původní plán oprav počítal s pracemi v délce 79 týdnů, ale nakonec se stavba zkrátila na 30 týdnů. Úsek Pražského okruhu mezi D1 a D5 byl zprovozněn v roce 2010.

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO

Zajímavost :  Letecký výrobce Aircraft Industries dnes dodal první dvě letadla L-410 NG...

Doporučujeme ke čtení také :