Dvě evropské značky odkládají vstup na automobilový trh USA

Dvě poměrně mladé evropské automobilky – Cupra a Alpine krátce po sobě odložily své dříve avizované plány na vstup na americký automobilový trh.
Obě značky se původně profilovaly jako sportovní, postupně však uvádějí na trh čím dál více modelů zaměřených na širší vrstvy motoristů.
Nejprve se rozhodl posunout na neurčito zahájení prodeje vozů s logem Alpine prozatímní generální ředitel koncernu Renault Duncan Minot. Zdůvodnil to nejistou situací v USA: „Vzhledem k tomu, co se v současné době děje v USA, si nemyslím, že je vhodná doba na utrácení peněz,“ sdělil.
Cupra, která je součástí koncernu Volkswagen, původně plánovala vstup na trh v USA do konce desetiletí. Chtěla na východním a západním pobřeží otevřít dvacítku takzvaných Cupra Garage a v nich zákazníkům nabízet nejen plně elektrické modely, ale také automobily s pohonem typu hybrid či plug-in hybrid, případně dokonce čistě benzinové. Kromě ryze evropských typů měl být připraven také minimálně jeden model vyvinutý speciálně s ohledem na místní specifika. Střednědobý plán počítal s ročním prodejem 100 000 kusů.
Obě značky zdůrazňují, že plán vstupu do USA je pouze odložen, nikoli zrušen: „Nezastavujeme se, pouze odkládáme uvedení na trh v USA a budeme i nadále sledovat vývoj trhu v nadcházejících letech, abychom určili nejlepší načasování a přístup v souladu s dlouhodobou vizí značky,“ řekl Sven Schuwirth, výkonný viceprezident pro prodej, marketing a poprodejní služby ve společnosti SEAT.
Reklama
Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO