MŽP vydalo souhlas ke stavbě prvního úseku vysokorychlostní železnice do Ostravy

Přerov – Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k chystané stavbě prvního úseku vysokorychlostní železnice mezi Prosenicemi u Přerova a Ostravou-Svinovem, zakomponovalo do něj šest desítek podmínek. ČTK dnes informaci získala z databáze EIA. Stanovisko pro posuzováni vlivu stavby na životní prostředí EIA je důležitým podkladem pro rozhodování v územním a stavebním řízení, úřady se jím musí řídit. Vysokorychlostní trať je určena pouze pro osobní vlaky. Jezdit po ní budou moci rychlostí až 320 kilometrů za hodinu, nyní je to 160 kilometrů za hodinu.
Vysokorychlostní trať Moravská brána mezi Brodkem u Přerova a Ostravou-Svinovem bude měřit 74 kilometrů, souhlasné stanovisko EIA se týká 63,4 kilometru dlouhého úseku mezi Prosenicemi a Ostravou. Stavba celé trati z Brodku u Přerova do Ostravy si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Financována by měla být formou partnerství veřejného a soukromého sektoru, tedy PPP (Public Private Partnership).
Zahájení stavby je v původním harmonogramu plánováno na rok 2026 a zabere asi šest let. „Rozhodnutí MŽP obsahuje i stále původní termín zahájení v roce 2026. Už nyní je ale jasné, že se do země kopne později. Loni vládou schválný materiál počítá s rokem 2028,“ napsal dnes server Zdopravy.cz.
Finální stanovisko k posouzení vlivů stavby tratě na životní prostředí EIA na úsek vysokorychlostní železnice mezi Prosenicemi u Přerova a Ostravou-Svinovem dnes v Praze představí ministři životního prostředí a dopravy Petr Hladík (KDU-ČSL) a Martin Kupka (ODS) .
Reklama
Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO