Prodej aut v ČR za tři čtvrtletí stoupl o 2,65 procenta na 171.999 vozů

Praha – Prodej nových osobních aut v Česku za tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,65 procenta na 171.999 vozů. V září se zvýšil o šest procent. Podíl elektromobilů na registracích stoupl díky dotacím na 4,2 procenta a v září byl jejich podíl osmiprocentní. Zástupci Svazu dovozců automobilů o tom dnes informovali na tiskové konferenci.

První je značka Škoda Auto s 58.268 prodanými vozy, což je však meziroční pokles o 1,15 procenta, následuje Hyundai s poklesem o 0,26 procenta na 15.578 registrací a třetí je Toyota s růstem o 9,1 procenta na 14.330 aut. Na dalších místech jsou Volkswagen, Kia a Dacia. Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia s 15.522 vozy, druhá je Škoda Karoq (8039) a třetí Škoda Kodiaq (7742).

Nejoblíbenější třídou jsou vozy SUV s podílem 48,1 procenta, následuje nižší střední třída s 16,3 procenta a na třetí příčce jsou malé vozy s 8,5 procenta. Přes 65 procent prodaných aut mělo benzinový motor a 25,8 procenta naftový agregát. “Dotační výzva ministerstva průmyslu zvýšila podíl prodávaných elektromobilů nad čtyři procenta. Její kapacita je však již ze zhruba 87 procent vyčerpána a po jejím skončení lze na trhu elektrických aut očekávat pokles,” podotkl tajemník svazu Josef Pokorný.

Zajímavost :  Polostátní energetická společnost ČEZ koupí zhruba pětinový podíl v britském výrobci...

Za celý letošní rok předpovídá poradenská firma PwC prodej osobních vozů na úrovni 226.000 aut, což je o zhruba dvě procenta více než loni. Aktualizovaná predikce je na spodní hranici odhadu, který PwC zveřejnila v pololetí. “Poptávka po automobilech je stále ovlivněna slabším ekonomickým růstem. Aktuálně však již pozorujeme postupná drobná zlepšení. Ve srovnání s minulými roky výrobci již nečelí významným výpadkům dílů a většina automobilek již hlásí výrobu bez problémů. Tématem i nadále zůstává přechod na elektromobilitu, kde zůstává poptávka spotřebitelů zatím vlažná,” uvedl expert PwC Pavel Štefek.

Zajímavost :  SZPI upozorňuje na prodej borůvek, prodávat se smí jen na "kila" ne na "litry"

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o pět procent na 16.803 aut. Vede Renault s 2543 prodanými dodávkami, druhý je Ford s 2283 vozy a třetí Toyota, která prodala 2161 užitkových aut. Nejoblíbenějšími modely jsou Renault Master a Iveco Daily.

Registrace nákladních vozidel klesly o 13,5 procenta na 6833 aut. V září ale výrazně narostly o 22 procent. Vede Mercedes-Benz s 1328 vozy, následuje Volvo a Scania.

Prodej autobusů se zvýšil o téměř 68 procent na 919 vozidel. V září se pak jejich odbyt více než zdvojnásobil. První je Iveco Bus se 412 registracemi, následují MAN a SOR.

Celkové registrace nových motocyklů se zvýšily o 8,1 procenta na 25.157 strojů. V devátém měsíci pak zaznamenaly nárůst o 19,3 procenta. Vede japonská Honda s 5894 prodanými motocykly, následuje čínská CF Moto s 2539 stroji a třetí Yamaha prodala 1684 motocyklů.

Reklama

Zajímavost :  Aktualizováno: V Brně byla dnes definitivně podepsána spolupráce na pořádání závodů...

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO