Správa železnic připravuje instalaci ETCS přes brněnský uzel za tři miliardy Kč

Brno – Správa železnic vypsala výběrové řízení na firmu, která připraví projekt na zabezpečení trati z Adamova do Modřic přes brněnský uzel systémem ETCS. Od letošního ledna už sice vlaky pod ETCS jezdí mezi Českou Třebovou a Břeclaví, ovšem průjezd přes Brno byl dříve vyňat kvůli náročnosti technického řešení ve vztahu k připravované modernizaci celého brněnského železničního uzlu, řekl ČTK mluvčí Dušan Gavenda. Instalace systému by měla být hotová v roce 2029 a předpokládané náklady jsou tři miliardy korun.

Systém ETCS funguje od letošního ledna na 622 kilometrech hlavních tratí a zajišťuje vyšší bezpečnost než předchozí systém zabezpečení. Postupně se bude rozšiřovat i na další, většinou koridorové tratě. Zabezpečení pomocí systému ETCS se bude při stavbě v brněnském uzlu týkat jak průjezdu přes hlavní nádraží, tak nákladního průjezdu přes dolní nádraží. Kapacita tratí zůstane i přes nové zabezpečení stejná jako dosud.

Zajímavost :  Spotřebitelské ceny v květnu meziročně vzrostly o 2,4 procenta, což bylo o 0,6 procentního bodu...

V současnosti už se systémem ETSC vybavuje také modernizovaná dvoukolejná trať z Brna do Zastávky, a to ze stanice Brno-Horní Heršpice. „Podél trati už jsou postavené stožáry sítě GSM-R, vysílače vystrojujeme technologiemi a připravujeme software pro radioblokovou centrálu. Instalace systému zde skončí na podzim, poté budou moct vlaky zrychlit až na 120 kilometrů za hodinu,“ řekl Gavenda.

Zajímavost :  Stát má stanoviska EIA pro severní část okruhu, začne vykupovat pozemky

Celková stavební proměna brněnského uzlu, jejíž podstatou je přesun hlavního nádraží o kilometr na jih, má teoreticky začít v roce 2028 a má stát podle posledních údajů okolo 70 miliard korun. Stavba by měla trvat sedm let.

Reklama

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO