Stavbaři modernizují první úsek trati z Přerova do Brna, hotový bude v roce 2028

Nezamyslice (Prostějovsko ) – Správa železnic (SŽ) dnes v Nezamyslicích na Prostějovsku zahájila modernizaci železniční trati z Přerova do Brna, po které pak budou moct vlaky jezdit po dvou kolejích rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Nyní je tam jedna kolej a rychlost je omezena na 100 kilometrů za hodinu. Jako první přijde na řadu dnes zahájená přestavba desetikilometrového úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stát bude 7,7 miliardy korun, skončit má v závěru roku 2028. Novinářům to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

„Jsme svědky historické chvíle, kdy prakticky začínáme stavět první část vysokorychlostních spojení. Zmodernizovaná trať mezi Brnem a Přerovem se totiž na obou koncích napojí na plánované vysokorychlostní tratě, které přinesou bezkonkurenční dobu cestování napříč celou republikou,“ uvedl Kupka. Rekonstrukce trati z Přerova do Nezamyslic je rozdělena do dvou úseků. Prvním je část z Nezamyslic do Kojetína, na kterou naváže modernizace 17 kilometrů dlouhé části z Kojetína do Přerova. Modernizace této druhé části má stát 10,4 miliardy korun, dokončena má být také v roce 2028.

Zajímavost :  České dráhy letos prodaly dluhopisy za pět set milionů eur,...

Nejvýznamnějším stavebním prvkem modernizovaného úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů pod kopcem Kozlov. Projekt zahrnuje také výstavbu osmi železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů. Součástí projektu je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, ve kterých budou postaveny nové nádražní budovy a parkoviště. Stanici v Nezamyslicích nahradí stejnojmenná zastávka blíž k tomuto městu.

„Díky zdvoukolejnění už nebudou vlaky muset čekat ve stanicích na protijedoucí spoje. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá instalace evropského zabezpečovače ETCS a zrušení obou přejezdů v tomto úseku. To vše nám umožní zavést rychlost 200 kilometrů za hodinu, která se bude na české železnici objevovat stále častěji,“ řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Zajímavost :  Ministerstvo zemědělství zvýší podporu mladých zemědělců z loňských 800 milionů o zhruba 400 milionů...

Podle starosty Nezamyslic Vlastimila Michlíčka bude modernizace trati z Přerova do Brna znamenat několikaletou zátěž pro město a jeho obyvatele. „Tato stavba (Nezamyslice-Kojetín) sice neleží na našem katastru, přesto by přes naše město mělo projet až pět stovek nákladních aut denně. Tři roky nepřetržitě včetně sobot a nedělí. Jinak to bohužel ale nejde, musíme to nějak vydržet,“ uvedl Michlíček, podle nějž bude obec nákladní dopravu monitorovat a v případě potřeby regulovat.

Další tři navazující traťové úseky z Brna do Nezamyslic se budou stavět jako PPP projekt, tedy ve spolupráci státu a soukromého sektoru. Podle aktuálních předpokladů by se měly tyto jednotlivé úseky začít stavět v letech 2027 a 2028 a hotovo má být všechno nejdříve v roce 2033. Jízdní doba vlaků mezi Přerovem a Brnem se pak zkrátí z nynějších 75 minut na 45 minut.

Reklama

Zajímavost :  Výroba aut v ČR do konce dubna klesla o 7,6 procenta na 490.868 vozů

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO