Téměř všechna média ignorovala Bitcoin během jeho rekordního růstu. Proč se bojí psát pravdu?

Podle výzkumu analytické společnosti Perception publikovaly hlavní zpravodajské zdroje jako The Wall Street Journal, Financial Times a The New York Times v druhém čtvrtletí tohoto roku pouze 13 článků o Bitcoinu. A to navzdory tomu, že kryptoměna dosáhla nového historického maxima.
Bitcoin v druhém čtvrtletí postrádal masivní mediální pokrytí
Ve druhém čtvrtletí bylo osmnácti mass médii publikováno celkem 1 116 článků. To odhaluje hluboce polarizovanou narativní krajinu v mediálním pokrytí digitálních aktiv.
Zpráva sice neobsahovala přímé srovnání s předchozími čtvrtletími, ale uvedla, že celkový sentiment vůči bitcoinu vykazoval dramatické rozdíly mezi médii, přičemž 31 % publikovalo pozitivní články, 41 % neutrální a 28 % negativní.
Největší nedostatek byl patrný u tzv. „elitních finančních médií“. Kupříkladu The Wall Street Journal (News Corp) publikoval jen dva články o Bitcoinu. Financial Times a The New York Times pak dohromady pouze článků 11.
Tři hlavní mediální narativy o Bitcoinu
Podle Perception existují tři odlišné přístupy, jak velká média o Bitcoinu referují:
- Nadšené přijetí (Forbes, CNBC)
- Záměrná ignorance (The Wall Street Journal, Financial Times)
- Trvalý skepticismus (tradiční média)
Zatímco finanční média jako Forbes, CNBC a Barron’s (News Corp) kompenzovala nedostatek zpravodajství ze strany špičkových ekonomických titulů, tradiční zpravodajské zdroje se soustředily především na kriminalitu a kontroverze.
Výzkum také zjistil významné rozdíly v tématech týkajících se kryptoměnového průmyslu.
Forbes se zaměřil na přijetí kryptoměn retailem, těžbu bitcoinů a přijetí institucemi. CNBC se naopak silně soustředil na bankovnictví a finance, analýzu trhu a investiční nástroje. Fortune se pak významně věnoval těžbě, bankovnictví, financím a analýze trhu a Fox News kladl důraz na témata z oblasti kriminality, práva a kyberbezpečnosti.
Zpráva varuje, že nerovnováha vytváří „informační asymetrii“. Investoři spoléhající se na elitní finanční média jsou tedy o nové třídě aktiv systematicky nedostatečně informováni.
Závěr
Je až podezřelé, jak mainstreamová média ignorovala Bitcoin právě v okamžiku, kdy lámal rekordy. Náhoda? Těžko. Když elitní plátky jako Wall Street Journal nebo Financial Times věnují kryptoměnám méně pozornosti než nudným korporátním zprávám, je zřejmé, že tu nejde o nezájem, ale o cílené mlčení.
Čeho se ale bojí? Mohla by snad přílišná publicita odhalit, jak jejich vlastníci a inzerenti ztrácejí kontrolu nad penězi? Nebo snad chtějí, aby malí investoři zůstali v nevědomosti, dokud si velcí hráči nenakoupí dostatek BTC za nízké ceny?
Pokud čekáte, že vás tradiční média upozorní na příležitost, probuďte se. Jejich úkolem není informovat, ale držet vás v zajetých kolejích. Chcete bohatnout? Začněte myslet.
Zaregistrujte se na Bitget skrze tento odkaz a získejte 10% slevu na obchodní poplatky!
Bitget recenze pro rok 2025
Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO