V sobotu začne stavba trati u Národního muzea v Praze, přinese výluku tramvají

Praha – Pražský dopravní podnik (DPP) zahájí v sobotu práce na stavbě tramvajové trati, která propojí Vinohradskou třídu s budovanými kolejemi v horní části Václavského náměstí. Souběžně bude městská Technická správa komunikací (TSK) bourat most a podchod pod Legerovou ulicí, kvůli čemuž bude nutná přeložka magistrály na místo nynější tramvajové trati a její zúžení na dva pruhy. Stavbu dnes zahájili zástupci městských firem a magistrátu. Práce potrvají 20 měsíců a po celou dobu nepojedou tramvaje mezi zastávkami I. P. Pavlova a Muzeum.

O víkendu začne DPP s odstraňováním kolejí v Legerově ulici, na jejichž místě vznikne přeložka magistrály tak, aby mohly začít práce pod nynější vozovkou. Pod tou se nachází mostní konstrukce, pod níž měly vzniknout garáže Federálního shromáždění, projekt však nikdy nebyl dokončen. Zhruba od poloviny července do konce března příštího roku tak auta budou jezdit v Legerově po přeložce pouze ve dvou pruzích namísto nynějších tří.

V té době budou dělníci pracovat pod silnicí. „Prostory bude nutné částečně zbourat a částečně zalít drenážním betonem. Zároveň budeme bourat podchod, ze kterého zbydou pouze části, které budou sloužit jako zázemí pro zahradníky a pro údržbu a správu parku,“ řekl náměstek ředitele TSK Josef Richtr. Dodal, že práce, které má na starosti TSK, vyjdou na asi 40 milionů korun. Pro překonání magistrály u muzea budou lidé v budoucnu využívat přechod, který město otevřelo v roce 2021.

Zajímavost :  Česká účast na letecké přehlídce u Paříže bude rekordní, představí se 22 firem

V březnu příštího roku pak po návratu aut do původní stopy naváže DPP stavbou samotné tramvajové trati ve Vinohradské a Škrétově ulici. Její výstavba vyjde na 224,7 milionu korun bez DPH, náklady má pokrýt evropská dotace. Stavbu pro podnik uskuteční sdružení firem Porr, Porr Bau a Hans Wendel CZ. Podle technického ředitele podniku pro povrchovou dopravu Jana Šurovského jsou práce naplánovány tak, aby byly dokončeny v roce 2027 souběžně s výstavbou trati v horní části Václavského náměstí a celé nové propojení mohlo začít fungovat naráz.

Zajímavost :  Pohonné hmoty v Česku za týden zlevnily o několik haléřů

Nynější tramvajová zastávka bude podle informací podniku kompletně přestavěna, nové zastávky budou bezbariérové, prostornější, na rozdíl od nynější umístěny proti sobě a doplní je přechody pro pěší. „Aktuálně nejsou zastávky bezbariérové a celá oblast působí nepřehledně – to se teď zásadně změní,“ uvedl k tomu náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti)

Kvůli pracím nepojedou od soboty až do dokončení stavby tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem, o tomto víkendu bude výluka sahat až na Floru. Omezení se dotkne dvou tramvajových linek. Linka 11 pojede z I. P. Pavlova přes Náměstí míru na Floru a linka 13 bude jezdit mezi zastávkami Olšanské hřbitovy a novou konečnou na Muzeu.

Stavbu kolejí na Václavském náměstí zahájil DPP na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již proměny dočkala v minulých letech.

Reklama

Zajímavost :  Reuters: Automobilový sektor se obává krize kvůli nedostatku kovů vzácných zemin

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO