Z Berlína vyjel první vlak na přímé vysokorychlostní lince do Paříže

Berlín – Z Berlína dnes krátce po poledni vyrazil první vlak na přímé vysokorychlostní lince do Paříže. Doba cesty mezi oběma metropolemi se díky němu zkrátí z devíti na osm hodin a odpadne nutnost přestupovat. První vlak pravidelné linky z berlínského Hlavního nádraží slavnostně vypravili zástupci německých a francouzských drah Deutsche Bahn (DB) a SNCF, které na jeho provozu spolupracují, a německý ministr dopravy Volker Wissing.

Fotogalerie

Vlak ICE vyrazil na cestu dlouhou 878 kilometrů přesně podle jízdního řádu ve 12:02 a na pařížské nádraží Gare de l’Est by měl dorazit v 19:55, a to se zastávkami ve Frankfurtu nad Mohanem, Karlsruhe a Štrasburku. Spoj bude jezdit nyní pravidelně jednou denně z Berlína do Paříže i v opačném směru.

Vysokorychlostní vlak z francouzského hlavního města směrem do německé metropole vyrazil na svou cestu dnes už v 09:55. Vypravili ho ministr dopravy François Durovray a šéf SNCF Jean-Pierre Farandou. Podle jízdního řádu by měl dorazit do Berlína krátce po šesté hodině večer.

Zajímavost :  Odbory jsou připraveny k protestům při případném uzákonění výpovědi bez důvodu

Odjezdu vlaku, který měl na řídicí kabině obrázek Braniborské brány a Eiffelovy věže, kolem poledne v Berlíně přihlíželi ministr Wissing, berlínský primátor Kai Wegner a šéf DB Richard Lutz. „Dobrá německo-francouzská spolupráce je páteří sjednocené Evropy. Nové přímé spojení vlaky ICE mezi Berlínem a Paříží je jejím symbolem,“ řekl Lutz.

Od zavedení denních rychlovlaků si představitelé obou železničních společností slibují nejen symbolické propojení hlavních měst, ale i snížení dopadů na životní prostředí. Zatímco jízda vlakem vyprodukuje dva kilogramy oxidu uhličitého na pasažéra, cestování letadlem vytváří 200 kilogramů tohoto skleníkového plynu.

Zajímavost :  Náklady na ujetý kilometr elektromobilem se můžou lišit až trojnásobně

Na francouzské straně bude vlak moci jet rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. V obou směrech budou mít vlaky 444 míst k sezení, čtvrtinu z nich v první třídě. Jízdenky lze pořídit od 59,99 eura (1500 Kč) do druhé třídy a od 69,99 eura (1750 Kč) do první. Německé dráhy DB v tiskové zprávě uvedly, že jsou společně s francouzským partnerem se zájmem o jízdenky pro nové přímé spojení zatím velmi spokojeny. Téměř tři čtvrtiny lístků se nyní podle nich kupují na celou trasu.

Už od prosince loňského roku spojuje Berlín s Paříží přímý noční vlak, který provozují rakouské dráhy ÖBB. Cesta s ním ale trvá více než 14 hodin.

Reklama

Zajímavost :  MF: Návrh financování dalšího bloku v Dukovanech dostane vláda do konce roku

Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO