Zájem o klimatizace trvá, někteří obchodníci hlásili u části výrobků vyprodání
Praha – Vysoká poptávka po klimatizacích, ochlazovačích vzduchu a ventilátorech, která začala s příchodem extrémních teplot, stále trvá. Například na on-line srovnávači Heureka.cz je zájem o mobilní klimatizace za posledních 30 dní více než čtyřnásobný, v případě ochlazovačů vzduchu i pětinásobný. Vyplývá to z informací prodejců, které ČTK oslovila. Někteří obchodníci u části klimatizací, ochlazovačů vzduchu a ventilátorů hlásili tento týden na svých webech vyprodání skladových zásob či upozorňovali na delší dobu dodání.
Ventilátory zákazníci na Heureka.cz vyhledávají oproti předchozímu měsíci téměř čtyřikrát více. Vysoké teploty ale podle mluvčího Martina Žabky zvedají poptávku i po jiných produktech – platí to například u přenosných lednic či výrobníků ledu, o které je za posledních 30 dní až dvakrát vyšší zájem. Klimatizace do aut pak zaznamenaly zvýšení poptávky o 65 procent, dodal.
“V posledních týdnech vzali lidé segment chlazení útokem a některé produkty tak mohou být na trhu dočasně nedostupné,” uvedla mluvčí Datartu Petra Psotková. Většinu produktů má podle ní firma skladem či je postupně doplňuje.
Obchodník Datart stejně jako Heureka upozornil na rostoucí popularitu ochlazovačů vzduchu. Oproti ventilátorům vzduch jen nerozvíří a na rozdíl od klimatizací jsou levnější, uvedl za firmu Pavel Janů. “Ochlazovače nedosahují výkonu ani komfortu přenosných klimatizací, ale jsou poměrně účinné a mnoho zákazníků je proto volí jako ekonomičtější variantu,” řekl. Ojedinělé podle něj nejsou nákupy zařízení, které nabízí více funkcí, kromě chlazení také čistění a odvlhčení vzduchu nebo na zimu i topení.
“Můžeme potvrdit nebývale silnou sezonu, pokud jde o prodej klimatizací na Allegro.cz i Mall.cz. Vysoká poptávka je pravděpodobně způsobena vysokými teplotami, zejména když se střídá mnoho horkých dnů za sebou, a předpokládáme, že vliv budou mít i stabilní ceny elektřiny. Tyto faktory mohou vést k dočasné nedostupnosti některých produktů. Doufáme, že se situace brzy vyřeší,” uvedla Tereza Copers za společnost Allegro, pod kterou e-shop Mall patří.
Zákazníci e-shopu Mall podle Copers aktuálně dávají přednost klimatizacím před ventilátory. Jedním z důvodů je také to, že pro klimatizaci se zákazníci rozhodnou v momentě, kdy jsou vedra dlouhodobá, uvedla Copers. Co se útraty týče, většinou lidé volí produkty ve střední a vyšší cenové kategorii. “Někteří dodavatelé pro aktuální sezonu zvýšili ceny v jednotkách procent, u většiny však zákazníci zaplatí stejně jako minulou sezonu,” doplnila.
Z prodejů klimatizací tvoří ty přenosné na e-shopu Alza většinu. “Nejrychleji roste střední cenový segment klimatizací od 8000 do 15.000 Kč,” uvedl divizní ředitel Martin Hadraba. Kvalitnější modely podle něj zákazníci upřednostňují i v případě ventilátorů.
Reklama
Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO