Pivovary: O speciály a zelené pivo je stále větší zájem, letos ale mírně zdraží
Praha – Zájem o velikonoční pivní speciály i zelené pivo stále roste. Některé pivovary proto letos uvařily na Velikonoce více piva než loni. Vyplývá to z údajů pivovarů, které oslovila ČTK. Kvůli inflaci a vzrůstajícím nákladům si ale lidé letos na Velikonoce za pivo připlatí.
Obchodní manažerka pivovaru Bohemia Regent Iveta Fialová uvedla, že letos připravili o 117 hektolitrů zeleného piva více než v loňském roce. Cenu piva zvýšili zhruba o sedm procent kvůli vzrůstajícím nákladům na výrobu. Stejně tak museli zdražit v Pivovaru Kunratice. “Letos jsme cenu zvedli o 1,5 koruny na půl litru, a to kvůli nadměrné inflaci,” uvedla jednatelka pivovaru Svitlana Chejnová.
“Poslední dva roky naše společnost čelí enormnímu růstu vstupních nákladů a vysoké inflací. Dalším důvodem byl opětovný nárůst cen některých komodit na podzim loňského roku, zejména pohonných hmot, a od letošního roku také energií,” zdůvodnila zdražování mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. U čepovaného piva proto od letošního roku zdražili průměrně o 3,2 procenta.
I přes lehký nárůst cen ale očekávají pivovary na Velikonoce velké prodeje, a to zeleného piva i velikonočních speciálů. “Jak v případě sudového sezonního piva Svátek, tak i u baleného piva určitě vnímáme vyšší zájem než loni, přestože jsou letos Velikonoce dříve. V případě Svátku evidujeme zatím proti loňsku nárůst o 21 procent,” řekl obchodní ředitel Pivovaru Svijany Vratislav Žitka. Například Kunratický pivovar eviduje o zhruba 200 procent vyšší prodeje zeleného piva oproti loňskému roku.
Zájem o zelené pivo potvrzuje i prezident Českomoravského svazu minipivovarů Michal Voldřich. “Každoročně obliba tohoto nápoje roste a nyní se už bere spíše jako samozřejmost. Stalo se to už tradicí,” řekl Voldřich.
Kromě zeleného piva a velikonočních speciálů lidé více vyhledávají také nealkoholická piva. “V posledních letech narůstá obliba nealkoholických piv. Ta jsou dobrá volba pro milovníky piva, kteří se na koledu vydávají vozidlem,” uvedla Mylbachrová. “Nealkoholické pivo nyní tvoří už čtyři procenta celkové konzumace piva v Česku,” dodal Jan Špaček, vrchní sládek pivovaru Staropramen. Vychází z průzkumu agentury Nielsen z roku 2023.
Zelená barva piva je výsledkem kombinace více faktorů – technologie, surovin, výluhu i likéru. Například v Kunratickém pivovaru používají mimo jiné výtažek z řasy spirulina, který dává pivu přirozenější odstín zelené barvy.
Reklama
Celý článek zde | Podnikání za 500 Kč ? – ANO